Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Parijs - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Parijs

Hallo,

mijn vriend en ik zijn van de zomer van plan om naar Parijs te fietsen. Er is een hele route verkrijgbaar in een boek, dus dat is geen probleem. Het probleem is alleen dat dit onze eerste fietsvakantie zal worden, we weten dus eigenlijk niet waar we precies op moeten letten. Wat voor fietsen we bijvoorbeeld nodig zullen hebben en waar we die eventueel kunnen huren. En misschien heeft iemand nog bruikbare tips voor onze eerst fietstocht?
Ik hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen... :D

Groetjes, Roselien

Hier in het dorp zit een vrij grote verhuurder, je zou eens kunne innformeren: http://www.fietsverhuurbrabant.nl/

Voor sommige volstaan krantenachtertassen al. Anderen knopen een weekendtas dwars achterop.

Na jaren met het plan van reizen met de fiets in mijn hoofd rondgelopen te hebben, gaf ik de voorkeur aan Ortliebs omdat ik ervan uitga de komende jaren Europa te verkennen op de fiets. PLus het feit dat dit gewilde fietstassen zijn die tweedehands ook weer redelijk wat opbrengen mocht het zijn tegengevallen. (en dat is het niet):D

Dus wat wil je? Eenmalig naar Parijs of vaker op pad?

Allereerst natuurlijk bedankt voor je reactie en voor de site. Ik heb er even wat op rondgekeken en ik denk er wel iets aan te kunnen hebben! En het is ook nog eens redelijk in de buurt!

Ik hoop natuurlijk dat het niet tegen gaat vallen (wat ik overigens echt niet verwacht, dit is echt iets voor ons :D ), dus waarschijnlijk gaan we wel gelijk goede tassen aanschaffen voor de volgende zomers. Ik zal het merk Ortliebs in ieder geval in mn koppie houden.

Overige tips zijn nog altijd welkom...

Jammer dat de Europes Fietsroutemarkt net geweest is. Hadden jullie veel informatie kunnen op doen.
Maar op 18 en 19 februari is in de Amsterdam RAI de Fiets en Wandelbeurs met een scala aan informatie. Goed op tijd voor het seizoen. Zie: www.fietsenwandelbeurs.nl