Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zelf frametas maken, indeling vakken verticaal of horizontaal? - Forum Wereldfietser

Zelf frametas maken, indeling vakken verticaal of horizontaal?

De indeling voor een frametas, ik kom er niet uit...

Horizontaal twee vakken en dan ook twee ritsen, dan is er een tussenbodem met klitteband,
- dan kan er liggend een grote water zak in boven. en kant er handig een doorlopend lengte binnenvak in voor landkaart (backup/overzicht)

Of met maar een lange rits boven in en dan een of twee vertikale schotten met klitteband.
- Dan kan er een bidon staand in, drinkt makkelijker na de rit. kaartvak wordt lastiger afhankelijk van hoogte tussenschot.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn nog meer voor- en nadelen van de betreffende indeling?

Oh ja, de bevestiging ben ik ook nog niet uit,
klitteband, webbing met een lijn, en wel of niet de bidonschroeven gebruiken zodat de tas min of meer permanent erop blijft.
De inhoud van een frametas is niet groot. Ca. 6 liter is al heel wat. Hier meer onderverdeling je daarin aanbrengt, hoe meer je je beperkt in formaat van de spullen die je wilt opbergen.
Maar ik heb ook gemerkt dat in een tas waarin geen enkele onderverdeling zit alle spullen naar beneden zakken. Je krijgt dan een naar beneden uitdijende tas, wat niet prettig is bij trappen.
Ik zou voor twee compartimenten boven elkaar kiezen, dus één horizontale scheiding. Eventueel aan één kant nog een smal opbergzakje met ritsje voor mobiel, portemonee, o.i.d. zoals bij Apidura.
Dat was ook mijn ervaring met een frametas die in het frame hing. Wordt snel te dik. Twee perspex plaatjes in de tas gemaakt ook dat hielp niet om de tas voldoende smal te houden. Een tas op het frame zou dit kunnen voorkomen.
Ok, ik puzzel nog even verder, bedankt voor de reacties.
Mijn revelate frametassen heeft 1 verticaal schot met klittenband waarmee je dus de breedte van de tas kunt aanpassen. Dat werkt prima.