Additionally, paste this code immediately after the opening tag: E-werk problemen - Forum Wereldfietser

E-werk problemen

Kan een e-werk zichzelf uitschakelen? Mijn elektriciteit werkt Niet goed. Son, Garmin met accu, e-werk met accupack. De stekker bedrading bij de naafdynamo was kapot. Sindsdien loopt de voeding niet goed. Verlichting werkt wel. Nu ben ik steeds allerlei opties tbv herstel aan het doen.
Het vreemde is dat de energie wel in de Garmin lijkt te komen. Het " stekker beeldje" in de Garmin is echter niet zichtbaar.
Opties :
ewerk is uitgeschakeld
Accu is kaput
Bedrading toch niet goed
Iets anders.
Met nog 3 1/2e maand te gaan zou ik graag weer energie in mijn accu's trappen.
Alvast bedankt voor het meedenken
Nameten met een multimeter zou ik zeggen.

De stekkertjes van de E-werk en de bufferaccu zijn goed toegankelijk, als je het na meet zou er 5 Volt moeten staan. Bij de bufferaccu is dat ook als de dynamo niet draait, voor de uitgang van E-werk leveren alleen spanning als de dynamo draait.

Als de E-werk geen spanning levert kan je de verbinding naar de naafdynamo nameten. Maak de stekker naar de naafdynamo los en meet de weerstand die zou enkele ohms moeten zijn.
Dank. Ik ga op zoek naar een Multímetro in Portugal.
Nog geen metingen verricht. Maar wel nu en het licht branden en stroom naar de GPS wanneer ik de bufferaccu er tussenweg haal.
Wat kan ik hieruit concluderen?
Als je de bufferaccu uit de ketting haalt en het werkt dan, dan is of de bufferaccu (meest waarschijnlijk) of de draden die de bufferaccu met de rest van de apparatuur verbindt defect.
De bufferaccu twee dagen zonder te gebruiken volgetrapt. En bingo. Alles werkt weer. Ik blij. Helaas is mijn 64s door de vele stroom wisselingen "gestorven".
Gelukkig IN Spanje een Oregon 600 kunnen kopen. Wij trappen blij verder, ri. Madrid.