Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsadvies - Forum Wereldfietser

fietsadvies

WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Beginnen met Korte fiets vakanties (weekenden/enkele dagen) met simpele kampeeruitrusting. Reizen eerst in nl daarna evt europa

HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Ik hou van stevig doorfietsen maar streef niet naar een gemiddelde snelheid of bepaalde dagafstand

ZOEK JE EEN FIETS MET EEN SPORTIEVE ZIT OF JUIST EEN HOUDING RECHTOP?
Niet te rechtop maar wel comfortabel. Ben gewend aan gelijke zadel-stuur-hoogte al zal het stuur misschien nu iets hoger komen te staan. De juiste houding zal nog zoeken worden vanwege m’n rug maar het zal zeker niet ver voorover zijn.

MOET DE FIETS OOK IN HET DONKER GEBRUIKT GAAN WORDEN EN HOE VAAK?
Ja indien nodig
WIL JE OOK OP ONVERHARD GAAN FIETSEN? HOE ZWAAR ONVERHARD IS DAT?
Ja maar dan wel onverhard “light” gravelpaden is uiterste onverhard.

WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Nederand evt daarna europa

WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
Ik kampeer licht (eenvoudig)
JE LICHAAMSLENGTE & gewicht
Ik ben 170 lang en weeg 70kg.

JE LICHAAMSBOUW
Ik ben redelijk normaal geproportioneerd, denk ik maar heb me zelf nog niet laten opmeten

HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
Ik denk aan 20-25 kg maximaal.

WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Provincie in het noorden des lands

WAT IS JE BUDGET?
1000 euro

WELKE FIETSERVARING HEB JE?
Fiets al jaren ongeveer 3 keer in de week 40-60 km, mountainbike en racefietsen. Ook enkele trektochten zonder kamperen op gewone stadsfiets. Maar begin nu pijntjes te krijgen rug en pols (tintelende vingers) bij te lang fietsen op MTB en racefiets wil daarom graag een fiets met een wat meer comfortabele (rechtop) houding.
WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
70 km.

WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD VOLGEN?
Bandenplakken/verwisselen kan ik daarna houdt het (nog) op. Wil wel een cursus doen er is budget voor een fietsenmaker.
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Zeker. Graag zelfs

HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Nee heb proef gereden op:
- tweede hands Koga randonneur mixed frame 57 cm beviel heel goed
-VSF T100 maat 57, fietste heel goed maar veel te sportieve houding op deze fiets en deze maat frame (is ook te groot hoorde ik op dit forum)


WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
Niet persé.

WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD
Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen met fietsen 
Met een tweedehands Koga randonneur val je niet snel een bult en als die goed beviel en een redelijke prijs had dan zou ik dat zeker overwegen.

Gravel is eigenlijk geen probleem voor elke normale fiets, het kan iets comfortabeler worden met bredere banden.
Veel van het smalle asfalt in de Ardennen was gisteren een stuk slechter dan menige gravelweg gravel... :shock:
Als zo'n koga in goede staat is voor de prijs, met evt nog wat andrre onderdelen als banden en zadel naar eigen zitvlak dan kun je met jouw gewicht daar zeker mee op pad. Als het niet bevalt is een koga ook weer goed te verpatsen.
Als je vanwege pijntjes in de handen een fiets zoekt met een meer rechtop houding, loop je kans dat je die pijntjes inruilt voor zadelpijn. Probleem is dat je dat niet merkt bij een proefrit.