Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Giant Expedition 63 cm (oud, opknapper) - Forum Wereldfietser

Te Koop: Giant Expedition 63 cm (oud, opknapper)

Na een onaangenaam fietsongeval, waarin ik ongewild demonstreerde dat een landing op één oor ook letterlijk kan, heb ik een héle mooie nieuwe fiets. En nu mag / moet de oude reservefiets weg, want 2 reservefietsen is wat te veel.

Dus te koop:

Een paarse aluminium Giant Expedition, framemaat 630 mm.
3x8 versnellingen, geloof ik.

Volgens deze thread viewtopic.php?t=20032 is hij van 1996 of zelfs 1995. Dat kan heel goed kloppen. Ik heb hem jaren voor woon/werkverkeer gebruikt, naafdynamo laten monteren, velgen en versnellingsonderdelen regelmatig vervangen, een toen hele mooie Lumotec LED koplamp gemonteerd enzovoorts...

Maar goed, hij fietst. De versnellingen en de remmen werken, en ik heb er direct na het ongeval nog een week op gefietst zonder problemen (behalve het missen van de comfortabele brede banden, een veel lager stuur en de schijfremmen...)

Het frame is niet gedeukt of krom, wel her en der krassen. Je kunt dus zien dat het echt aluminium is!
De achterlamp is stuk - maar is nog van het pre-led tijdperk, dus vervangen lijkt me beter dan repareren.
De handvaten en de shifters zijn versleten. De spatborden zitten her- en der avontuurlijk vast. De bagagedrager is bedoeld voor bij een Burley Piccolo aanhangfiets, in ongeveer dezelfde staat. Mag je er gratis bij hebben, als je wil.

Iemand die een goede basis zoekt om aan te knutselen, of graag een retro-randonneur wil opbouwen, is hier aan het juiste adres. Zeker gezien de sensationeel lage prijs - ik ruil hem voor een kilo Roquefort kaas. Garantie tot aan de deur, daarna alleen dat hij valt als je hem optilt en loslaat.

Af te halen in Beneden Leeuwen, tussen Tiel en Nijmegen, waar de fruitbomen bloeien, de merels zingen, de zwaluwen het wat laten afweten en ik de bever al een tijdje niet meer gezien heb.

Dus, op naar de kaasboer en scoor deze fantastische fiets!

Berichten mogen via het forum of naar JurriaanK APESTAART onderneming10 puntje net
giant.jpg
Hier geen interesse in de fiets maar ik vind dit wel een grandiose advertentie :D
dag Fedor,

heb je de fiets nog?
ik heb dezelfde , ook van ongeveer 1996 en ben er aan verknocht, maar onderdelen gaan het begeven.
jouw fiets en de mijne kan ik dan 'samensmelten'
mijn tel is 0655627051 of 0578842211 na 6 uur, mijn e mail: jwvisser1951@yahoo.com

hartelijke groet
jan willem
Ik heb je een mailtje gestuurd, hij is er nog, maar niet namens Fedor :oops:

[update[
Inmiddels is de fiets opgehaald en dus niet meer beschikbaar.