Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geld in de US - Forum Wereldfietser

geld in de US

Vraagje aan hen die recentelijk in de US hebben gefietst/ greisd. In het verleden was het makkelijk - je nam traveler's cheques mee en klaar was je. Wat is nu de handigste manier om aan geld te komen? Zijn er voldoende ATM's en accepteren zij alle kaarten (heb ING) en creditcards (mastercard). Of is het handig om naast deze 2 kaarten een pre-paid creditcard bij de GWK te kopen.

Wie heeft wijze raad/ tips :D
Die ATM's staan vaak in de supermarkten (en dan bedoel ik niet pinnen bij de kassa, maar aparte geldautomaten) en met je bankpasje (werkte overigens niet altijd bij iedere ATM) en je creditcard moet je het redden.
Maestro werkt niet overal, maar je kunt (bijna) overal met je c.c. terecht. Dus als je eenmaal wat cash hebt weten te pinnen kun je daar een heel tijdje mee doen.
Tovenaar en Berger - dus wat jullie betreft is geen back up van ene prepaid creditcard nodig. Dat zou moi zijn scheelt weer kosten.

Tovenaar - ik neem aan dat je bedoeld dat ze net zoals in NL bij de AH/ Jumbo staan?
Er staan overal geldautomaten (ATM's), vooral bij banken. De kosten van pinnen zijn niet overal gelijk.

Zorg dat je het werkgebied van je bankpas uitgebreid hebt met de VS. Veel kaarten zijn standaard ingesteld op 'binnen Europa'.
Indien jouw betaalpas is ingesteld op 'Wereldgebruik' zal pinnen en betalen zelden een probleem zijn (kan via ING online). Houd er wel rekening mee dat het betreffende bedrijf/automaat de optie Maestro moet bieden. Het is goed om een alternatief betaalmiddel, zoals de Creditcard, mee te nemen.

http://opvakantie-usa.nl/pinnen/
Dat van het instellen op wereld /vs wist ik maar dank voor de herinnering.

Friso dank voor de link.
Inge1 schreef:
wo 18 apr, 2018 10:21
Tovenaar en Berger - dus wat jullie betreft is geen back up van ene prepaid creditcard nodig. Dat zou moi zijn scheelt weer kosten.

Tovenaar - ik neem aan dat je bedoeld dat ze net zoals in NL bij de AH/ Jumbo staan?
Ja je hebt genoeg aan je creditcard en bankpas. En ja, we kwamen die ATM's regelmatiger tegen in de supermarkten dan dat we banken tegenkwamen.
Top! Goed te weten dat ze vaker in de supermarjt zitten dan in banken.