Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engeland (deze keer wel) - Forum Wereldfietser

Engeland (deze keer wel)

Dit jaar is het eindelijk zo ver, 26 juni tot 7 Juli ga ik naar Engeland. Verlof is goedgekeurd en de ferry is geplannend en word vanavond geboekt.

Enige wat nog niet volledig vast staat is de route; Ik ga tijdens de vakantie ook enkele dagen op bezoek bij een kennis in Birmingham, wat aardig uit de richting van de meeste mij bekende routes is.

Mijn idee was om vanaf Londen de Hart van Engeland route te volgen tot Bristol, om vanaf Bristel omhoog naar Birmingham te fietsen via de Canal Routes.

Is Londen een beetje te doen op deze route, zeker als je nog moet wennen aan het links rijden, of kan ik beter na Londen beginnen?

En heeft er iemand ervaring met de Canal routes?
Londen is prima te doen. Het boekje is heel accuraat met zijn aanwijzingen. Eigenlijk beter dan de GPS want door de bebouwing zit die er nog wel eens naast. Ik vond het een hele ervaring om door Londen te fietsen. Is absoluut een aanrader.

Ik weet niet wat je met de 'Canal routes' bedoelt. Ik heb de Hart van Engeland gefietst en de ronde om het Kanaal van Kees Swart. En veel routes in Noord-Engeland. Op mijn website kun je de reisverslagen vinden.

Het wordt een mooie tocht. Ik benijd je zelfs een beetje :)
https://canalrivertrust.org.uk/enjoy-th ... ing-routes

Naar mijn weten zijn deze paden een mengeling van aangelegde paden, en de oude paden die gebruikt werden in de tijd van de trekschuiten.

Ik zat toevallig net ook al te lezen, mooie reisverslagen heb je gemaakt!