Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noordlaarderbos - Forum Wereldfietser

Noordlaarderbos

Noordlaren bekent om de schaatsevenementen , maar in de directe omgeving goed toeven met de tweewieler , eerder dit jaar een fietstochtje gemaakt een week voor de schaatsmarathon en even bij de baan langsgefietst over de Polseweg naar het Noordlaarderbos , daar aangekomen de fiets aan de hand en even een boswandeling ondernomen en tegelijk de beenspieren even een andere ritme laten aannemen , op de foto ziet u het Galgenbergje dat ligt aan een route die vroeger met postkoetsen etcetera veel werd gebruikt
100_5616.jpg
100_5615.jpg
Toevallig, daar was ik gisteren ook met mijn vouwfiets. Ik heb daar even met mijn hangmat gelegen. Tis echt een fijne plek. Eén van de grootste bossen in Groningen. Ben daar van alles al tegen gekomen; zwarte specht, roofvogels, reeën...Helaas ook veel teken als je van het pad af gaat.
hebt u deze Noordlaarderbos zitbank ook nog ontdekt
100_5618.jpg
Ja. Er staan meer van zulke relaxte banken. Al prefereer ik toch mijn hangmat 8)
Gotmyselfabikefriday schreef:
ma 09 apr, 2018 09:25
Helaas ook veel teken als je van het pad af gaat.
Alle tekenbeten die ik heb opgelopen waren tijdens het onderhoud in m'n eigen tuin, dus vermijden is altijd lastig.

Kleding aanpassen wil wel helpen maar geeft verder ook niet veel garantie.
Nee, ik heb ergens gelezen dat teken van onderen af komen en dus niet uit bomen op je vallen. Ze komen ook af op de c02 uitstoot. Sokken over je broekspijpen, shirt met lange mouwen en verder veel op de bospaden blijven. In het Noordlaarderbos ging ik een keer kamperen, en moest dus van het pad afwijken om ongezien te kunnen kamperen. Daar stonden allemaal van die varens. De volgende dag had ik drie teken ontdekt rondom mijn schaamstreek. Zolang je geen planten of takken aanraakt, loop je niet zo snel een teek op. Ik controleer mijzelf elke dag goed met zo'n kleine spiegel. Kan ik alles controleren, alleen soms zijn ze zo klein dat je ze niet ziet. Maar vaak voel ik ze ook zitten. HEb al vaak een teek opgelopen, maar tot nu toe gelukkig geen nare verschijnselen aan over gehouden...Moet wel zeggen dat het mijn plezier soms een klein beetje wegneemt. De ziekte van lyme is echt vreselijk. Als ik straks weer ga wildkamperen dan smeer ik mijzelf helemaal in met DEET antiteken spul. Misschien dat dit een beetje helpt.
Net mijn eerste teek van 2018 verwijderd :evil:
Met helaas wel ervaring met Lyme ben ik er alert op. Ik blijf het klote beesten vinden. Waarschijnlijk opgelopen bij het in de tuin werken(in Drenthe).