Additionally, paste this code immediately after the opening tag: W2W Fietsroute - Forum Wereldfietser

W2W Fietsroute

Hallo,
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe W2W fietsroute in Noord Engeland? Is het te doen met kinderen (11 en 15 jr)? Foto's op de site http://www.cyclingw2w.info/home.htm zien er mooi uit maar hoe is de rest? Veel klimmen?

Ik hoor het graag

groeten

Henk Ruissen

In juni is de W2W-fietsroute geopend in Noord Engeland. W2W staat voor Walney To Wear. Walney is een eiland en de Wear is een rivier. Het is volgens Wouter Bazen van de FIS een mooie engelse route met stille wegen, ruige paden en venijnige klimmetjes. De kaart is ontworpen in de bekende Sustrans stijl, maar gelukkig blijft het noorden steeds boven staan. Dus hoef je je niet in allerlei bochten te wringen om de kaart goed te lezen (zoals bij andere Sustrans-kaarten). W2W Cycle Route Map, ISBN 1871149762. Vijf pond en het gewicht is 120 gram…

Bovenstaand stukje heb ik geschreven voor het tijdschrift De Wereldfietser. Probeer David Bazen maar te bereiken via de FIS (even googelen). Ik meende mij te herinneren dat David mij had verteld dat het niet een hele lichte route is... :lol:

De W2W route is pittig zowel omhoog als omlaag.
Of kinderen deze route kunnen rijden hangt af van de mate waarmee ze gevoelig zijn voor "coaching":
- niet te snel proberen te klimmen: rustig omhoog en dalen, wordt het te steil, lopen,
- links blijven rijden (niet speels oversteken etc.)
Verder is voor de 11-jarige de hoeveelheid bagage van belang; ga je kamperen belast deze dan niet te veel.

Mbt kamperen: er zijn wat campings aangegeven op de kaart maar er zijn meer campings onderweg. Wellicht dat de site er volgend jaar wat meer geeft. Ik heb bij de contactpersoon er op aangedrongen dat vooral voor Nederlanders campings belangrijk zijn.

Je kunt terug ev. de C2C of reivers fietsen. Deze lijken ongeveer even zwaar of iets lichter te zijn.
Veel plezier,
Wouter Bazen

PS David Bazen is een neef van mij (een "oomzegger")