Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van uit Bretagne - Forum Wereldfietser

Fietsen van uit Bretagne

Hallo

Ik wil misschien in de zomer vrienden bezoeken in Quimper in Bretagne.

Ik wil met de bus naar Bretagne en dan via Normandië en Belonge Sur Mer naar Den Haag terug fietsen.

Weet iemand wat je ongeveer kwijt bent. Mijn butget is €1000.

Heeft iemand deze route al eens gefietst en weet of er voldoende campings zijn.

Mario
Je lijkt met Flixbus van Den Haag naar Brest te kunnen voor iets van €80, 's avonds laat weg, 's ochtends overstappen in Parijs en 's avond rond 20:30 in Brest.

Als ik zo op Archies kijk dan moet het geen enkel probleem zijn campings te vinden.

Qua route zou je vanaf Cean de EuroVelo 4 kunnen oppakken.
1000 km is 10 dagen fietsen en als je wat rustiger doet 2 weken. Camping is 15 per nacht en ook 15 euro voor eten uit een supermarkt of een museum. Voor 420 euro ben je weer thuis, maar dan moet je wel zelf koken! Je kan het duurder maken met restaurantjes, terrasjes en goedkoper door zelf je koffie te zetten.
In 2014 reed ik ongeveer die route in omgekeerde richting. Stuk tussen Mont-St-Michel naar Caen sneed ik af. De Normandische kust is prachtig, maar onderschat de hellingen niet.
Aangezien je langs de kust rijdt, zijn er ruim voldoende campings te vinden. Ook omdat het langs de kust is, zijn de prijzen van de kampeerplaatsen wat hoger. Zeker omdat je dit in de zomer wil doen.
Indien je een gps schikt te gebruiken: zet er Archies campings op.
Quimper is ook per TGV-met-fietsplaatsen rechtstreeks vanuit Parijs bereikbaar. Is wat duurder dan de Flixbus, maar ook een stuk sneller en bij voldoende vroeg boeken valt dat prijsverschil ook wel weer mee. Lille - Parijs en Parijs - Quimper samen lijken voor een euro of 80 te kunnen (inclusief fietsplaatsen) en dan ben je in 6 uur over. Aanreis met reguliere intercity (overstap in Antwerpen) zal met de nieuwe tarieven nog een euro of 40 zijn.
Wil je absoluut via Normandie? Anders is het Sppor van de Vrijheid mischien ook een idee. Voor een gedeelte in elk geval.Echt rechstreeks is het alleen niet.
https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... e-vrijheid

Wat betrreft de campings in Bretagne, ik ben een paar jaar geleden van Vannes naar Quimper gefietst,en daarna vanaf Roscof richting Normandie (Kanaalroute Kees Swart) tot aan Paimpol.
En gesklapen voor onder een tientje tot aan tegen de 30 euro per nacht. Pampiol, camping Cruckin (municipal) was 8 euro inclusief Wifi, het goedkoopste. De duurste was , natuurlijk, aan het strand met zwembad etc, dus als je nu al wat research doet en dat soort massa campings kan vermijden, gaat je budget ook langer mee...
Routes met GPS-downloads en hoogteprofielen in Bretagne: https://velo.tourismebretagne.com/ en daarbuiten https://www.francevelotourisme.com/
Vanaf Quimper eerst naar Le Mont Saint Michel, hiervoor zijn meer routes mogelijk, dan een stukje Véloscénie tot in Domfront, dan de Vélo Francette tot in Caen, en dan de EuroVelo 4 tot in Vlissingen.
En dan breng de Noordzeeroute jou naar Den Haag.
De Eurovelo 4 langs de Franse kust is nog niet af. Wat ik van deze route heb gezien, gaat regelmatig langs wat drukkere doorgaande wegen (of fietspaden die pal naast een drukke weg liggen).
De route die beschreven is in deel 2 van de gids 'Fietsen rond Het Kanaal' valt soms samen met de Eurovelo 4, maar wijkt daarvan af als er mooiere of stillere alternatieven zijn (en ik kan het weten, want ik heb deze gids zelf geschreven :wink:). In deze gids staat ook een lange lijst met campings (inclusief de tarieven). GPS-tracks van deze route kun je hier downloaden. Dit is wel een lange route: van Roscoff in Bretagne tot De Panne in België circa 1500 km (of 200 km korter als je de landtong waarop Cherbourg ligt, afsnijdt). Het is ook een route met korte maar soms pittige klimmetjes (nooit hoger dan 100 m) over de kliffen.

Een andere optie is de Normandië- en Bretagneroute van de Europafietsers. Die route is wat korter omdat die niet de bochtige kust volgt, maar door het binnenland gaat.
Misschien heb je hier iets aan ter informatie: wij zijn vanuit Nederland naar Roscoff gefietst, deels langs de kust, in Bretagne door het binnenland. Op onze blog ( http://vanuitdestoofstraat.blogspot.nl/ ... chive.html ) staan de overnachtingsplaatsen en de prijs van de campings.Mocht je de tracs willen hebben dan zijn die leverbaar.
Hallo

Bedankt voor jullie reacties.

Het voorlopige plan is als volgt:

Ik vertrekt via de fietsvakantiewinkel met de fietsbus op vrijdag 10 augustus in Utrecht om 19:30 en kom dan zaterdag om 10:00 aan in st. Nazaire aan de kust.

Ik fiets dan ongeveer 250 km naar Quimpere. Daar blijf ik een dag bij mijn vrienden en fiets de volgende dag verder.

De route. Van Quimpere naar Le mont st. Michel ongeveer 250 km. Aan het eind pak ik de Normandië route op tot aan Boulogne sur mer. Daarna fiets ik langs de kust verder via Belgie naar huis.

Ik denk alles bij elkaar ongeveer 1500 kn

Mario