Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Velodysee - Pont de Nazaire - te doen op de fiets? - Forum Wereldfietser

Velodysee - Pont de Nazaire - te doen op de fiets?

Zomer 2018 gaan we fietsen van St Nazaire naar Plage de Moliets langs de Velodysee.

Is het fietsen over de Pont de Nazaire enigszins te doen of heb je veel geluk als je ongehavend de andere kant haalt?

Hoe lang is het fietsen over de brug en hoeveel km besparen we ongeveer ten opzichte van het nemen van de dichtstbijzijnde veerboot naar de overkant?

Wij willen logeren in b&b's. Is het noodzakelijk dieballe vooraf te reserveren? Liever doen we dat niet zodat we meer vrijheid hebben. We reizen vanaf 10 augustus.

Informatie hierover, (maar ook andere tips) horen we heel graag van fietsers die deze trip al gemaakt hebben.

Vast bedankt!
Hallo,

Wij reden tijdens de zomer van 2016 langs de Loire, vanaf Orleans tot St-Nazaire.
Officieel mag je met de fiets over de brug, maar het is ten zeerste af te raden.
Er is voor fietsers een strook asfalt voorzien, enkel gescheiden van het autoverkeer door een streep verf.
Met de mogelijks zeer sterke wind en drukke verkeer een gevaarlijke situatie.

Als ik het me goed herinner kan de fiets mee op de bus om veilig aan de andere kant te geraken.

(onze eindbestemming lag aan de 'juiste' kant van de brug. Ik ben, zonder fiets, met de bus de brug over gegaan om vanaf st-nazaire met de trein terug naar orleans onze auto te gaan zoeken)

Groeten,
Klaas
Ik ben over deze brug gefietst en kan het beeld van Klaas bevestigen. Het fietsstrookje is zeer smal en de hellingen zijn 7%. Zie het volgende fimpje op youttube https://www.youtube.com/watch?v=-X-i65OyCXs
Er gaat een bus met plaatsen voor de fiets naar de overkant. Je kunt de dienstregeling opvragen bij de VVV/Offcice de Tourisme. Deze dienst is in Saint-Nazaire in een voormalige Duitse onderzeebootbunker.
De toeristische dienst van Pays de Loire is met informatie over de Vélodyssée op de Fiets en Wandelbeurs van 2-4 maart in de Jaarbeurs Utrecht . Daar staan ook de toeristische diensten van de andere regio's waar de Vélodyssée doorheen loopt.
Zaterdag 3 maart presenteer ik op deze beurs mijn nieuwe gids La Vélodyssée, die wordt uitgeven door Benjaminse uitgeverij.
In deze gids vermeld ik regelmatig B&B,s. In Frankrijk noemt men deze overnachtingen vaak Chambres d'Hôtes. Ik noem voornamelijk adressen met het kwaliteitslabel "Accueil Vélo" (fietsers welkom).
Op 10 augustus is het nog de top van het Franse hoogseizoen. Na Maria-Hemelvaart op 15 augustus wordt dat wat minder. Je kunt ook de avond vooraf boeken via booking.com of trivago.
Bij het plaatselijke Office de Tourisme heeft men ook adressen en zij kunnen bellen of er plaats is.
Ik ben met mijn gezin in die tijd op die plek geweest. Overvol. Zelfs bij campings werden we weggestuurd.
Had toch kunnen zweren dit al gedaan te hebben, maar ik zie het niet staan. :oops:
Dus bij dezen: heel erg bedankt voor jullie waardevolle informatie! :D
Het boekje hebben we inmiddels aangeschaft, heel handig.

Over het al dan niet alles van te voren reserveren, daar zijn de meningen over verdeeld en we zijn er dan ook nog niet uit. Mijn vriendin wil niet kamperen maar in b&b's oid overnachten.

Denk dat we de 1e paar nachten boeken en daarna een dag vooraf via een boekingssite proberen iets te vinden. Dan hebben we iets meer vrijheid om ons schema aan te passen als we willen.