Hallo allemaal!
Mijn eerste bericht op dit forum maar ik lees al lange tijd mee. Ik ben van plan om in 2020 naar China of in ieder geval naar het oosten te fietsen, bestemming is nog onbekend. Nu ben ik aan het kijken naar fietsen en er zijn mij 3 fietsen aangeboden voor een mooie prijs.
WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Zoals hierboven gezegd wil ik in 2020 graag naar China gaan fietsen. Verder zal ik de fiets misschien gebruiken voor woon-werk verkeer +/- 30km heen en 30km terug maar daar kan ik ook mijn racefiets voor gebruiken.
HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Ik hou meer van stevig doorfietsen maar af en toe wil ik ook relaxt de tijd nemen.
ZOEK JE EEN FIETS MET EEN SPORTIEVE ZIT OF JUIST EEN HOUDING RECHTOP?
Aangezien ik mijn racefiets gewend ben wil ik het liefst ook op deze fiets een sportieve zit.
MOET DE FIETS OOK IN HET DONKER GEBRUIKT GAAN WORDEN EN HOE VAAK?
In principe fiets ben ik van plan alleen met daglicht te fietsen omdat ik voor het donker een slaapplek gevonden wil hebben. Een enkele keer zal er misschien in het donker gefietst worden maar zo min mogelijk.
WIL JE OOK OP ONVERHARD GAAN FIETSEN? HOE ZWAAR ONVERHARD IS DAT?
Ik ben van plan om over de Pamir Highway te fietsen dus onverhard zal zeker voorkomen maar voor de rest wil ik voornamelijk over asfalt fietsen.
WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Naar het verre oosten. Momenteel denk ik aan China maar dit kan ook een ander land in Azië zijn.
WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
Kamperen met alle spullen zelf mee.
JE LICHAAMSLENGTE & gewicht
188cm lang, 68kg.
JE LICHAAMSBOUW?
Slank
HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
Ik heb geen idee hoeveel. Het liefst ga ik zo licht mogelijk.
WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Groningen
WAT IS JE BUDGET?
Niet van belang. Ik heb keuze uit 3 fietsen
WELKE FIETSERVARING HEB JE?
Ik fiets nu ongeveer 5 jaar op de racefiets (sinds mn 16e ongeveer). Ik fiets dan vooral op de racefiets, heel soms om de mountainbike en voor de rest mijn stadsfiets een paar keer per week.
WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
Mijn langste afstand op een dag is iets meer dan 400km en ook een keer solo iets meer dan 350km. Maar over het algemeen komen ritten van 200km+ niet heel vaak voor. Meestal als ik ga fietsen is het tussen de 60 en 150km
WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD VOLGEN?
Qua onderhoud kan ik nog niet heel veel. Een casette vervangen kan ik wel en met behulp van youtube moet een spaak en een kettingvervangen denk ik ook wel lukken. Ja ik heb budget om het een fietsenmaker te laten doen maar voordat ik weg ga wil ik wel het meeste zelf kunnen doen.
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Nee. Ik kan deze drie fietsen deels gesponsord krijgen en dan gaat het om nieuwe fietsen.
HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Ja ik heb keuze uit drie fietsen.
Trek 520
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 2009-2018/
Trek 920
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 2999-2018/
Koga Worldtraveller
https://www.12gobiking.nl/koga-worldtra ... lAQAvD_BwE
WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
Zou een mooie extra zijn maar in principe is een goede powerbank i.c.m. een zonnepaneeltje ook prima.
WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD
Dit jaar zou fijn zijn maar dat is geen probleem bij deze drie fietsen.
Omdat ik vooral het tempo van de racefiets gewend ben wil ik niet teveel inleveren op snelheid, daarom denk ik dat de Koga Worldtraveller het minst interessant voor mij zal zijn maar wellicht zit ik er naast. Ik ben benieuwd wat jullie keuze zou zijn aan de hand van deze eisen.
Alvast bedankt!
Mijn eerste bericht op dit forum maar ik lees al lange tijd mee. Ik ben van plan om in 2020 naar China of in ieder geval naar het oosten te fietsen, bestemming is nog onbekend. Nu ben ik aan het kijken naar fietsen en er zijn mij 3 fietsen aangeboden voor een mooie prijs.
WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Zoals hierboven gezegd wil ik in 2020 graag naar China gaan fietsen. Verder zal ik de fiets misschien gebruiken voor woon-werk verkeer +/- 30km heen en 30km terug maar daar kan ik ook mijn racefiets voor gebruiken.
HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Ik hou meer van stevig doorfietsen maar af en toe wil ik ook relaxt de tijd nemen.
ZOEK JE EEN FIETS MET EEN SPORTIEVE ZIT OF JUIST EEN HOUDING RECHTOP?
Aangezien ik mijn racefiets gewend ben wil ik het liefst ook op deze fiets een sportieve zit.
MOET DE FIETS OOK IN HET DONKER GEBRUIKT GAAN WORDEN EN HOE VAAK?
In principe fiets ben ik van plan alleen met daglicht te fietsen omdat ik voor het donker een slaapplek gevonden wil hebben. Een enkele keer zal er misschien in het donker gefietst worden maar zo min mogelijk.
WIL JE OOK OP ONVERHARD GAAN FIETSEN? HOE ZWAAR ONVERHARD IS DAT?
Ik ben van plan om over de Pamir Highway te fietsen dus onverhard zal zeker voorkomen maar voor de rest wil ik voornamelijk over asfalt fietsen.
WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Naar het verre oosten. Momenteel denk ik aan China maar dit kan ook een ander land in Azië zijn.
WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
Kamperen met alle spullen zelf mee.
JE LICHAAMSLENGTE & gewicht
188cm lang, 68kg.
JE LICHAAMSBOUW?
Slank
HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
Ik heb geen idee hoeveel. Het liefst ga ik zo licht mogelijk.
WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Groningen
WAT IS JE BUDGET?
Niet van belang. Ik heb keuze uit 3 fietsen
WELKE FIETSERVARING HEB JE?
Ik fiets nu ongeveer 5 jaar op de racefiets (sinds mn 16e ongeveer). Ik fiets dan vooral op de racefiets, heel soms om de mountainbike en voor de rest mijn stadsfiets een paar keer per week.
WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
Mijn langste afstand op een dag is iets meer dan 400km en ook een keer solo iets meer dan 350km. Maar over het algemeen komen ritten van 200km+ niet heel vaak voor. Meestal als ik ga fietsen is het tussen de 60 en 150km
WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD VOLGEN?
Qua onderhoud kan ik nog niet heel veel. Een casette vervangen kan ik wel en met behulp van youtube moet een spaak en een kettingvervangen denk ik ook wel lukken. Ja ik heb budget om het een fietsenmaker te laten doen maar voordat ik weg ga wil ik wel het meeste zelf kunnen doen.
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Nee. Ik kan deze drie fietsen deels gesponsord krijgen en dan gaat het om nieuwe fietsen.
HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Ja ik heb keuze uit drie fietsen.
Trek 520
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 2009-2018/
Trek 920
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 2999-2018/
Koga Worldtraveller
https://www.12gobiking.nl/koga-worldtra ... lAQAvD_BwE
WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
Zou een mooie extra zijn maar in principe is een goede powerbank i.c.m. een zonnepaneeltje ook prima.
WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD
Dit jaar zou fijn zijn maar dat is geen probleem bij deze drie fietsen.
Omdat ik vooral het tempo van de racefiets gewend ben wil ik niet teveel inleveren op snelheid, daarom denk ik dat de Koga Worldtraveller het minst interessant voor mij zal zijn maar wellicht zit ik er naast. Ik ben benieuwd wat jullie keuze zou zijn aan de hand van deze eisen.
Alvast bedankt!