Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Montage Tubus Tara - Forum Wereldfietser

Montage Tubus Tara

Ik ben begonnen met het plaatsen van de Tara, maar ik loop tegen wat probleempjes aan. Voor mijn gevoel zit de drager niet helemaal lekker, de drager lijkt tegen de voorvork aan te zitten ondanks het gebruik van de afstandsbusjes. Op de vork is een slijtageplek van waar het spatbord altijd ook al tegen de vork zat. Kan dit kwaad of is het vooral plaatselijk jammer van de lak? Daarnaast past het spatbord niet op het extra oog van de Tara, kan ik het spatbord als afstandsbusje gebruiken? Zoals op de foto te zien.

Afbeelding

De voorvork is de standaard Koga vork van een 2013 signature traveler. Ik heb de vork opgemeten en volgens de handleiding van Tubus is deze geschikt.
Het oog van het spatbord kun je prima als (extra) afstandsbusje gebruiken, eventueel met nog een opvulringetje. Zelf borg ik de bout aan de binnenkant nog met een moer, helaas iets te vaak meegemaakt dat de schroefdraad daar kapot ging. Enige waar je voor moet zorgen is dat je de drager niet te veel naar buiten buigt, 130 mm aan de bovenkant en 134 aan de onderkant van de vork. (volgens Tubus)
Bedankt voor je reactie, fijn dat dat kan. Scheelt een boel ellende.

Ik heb mijn vork gemeten en deze is binnen de maten van Tubus. Ik heb nog wat speling binnen deze maten, ik denk dat ik onderaan ook nog twee ringen toevoeg zodat de drager niet langs de vork kan schuren. Drager zal dan ietsje onder spanning staan, maar ik verwacht dat de drager daar wel tegen moet kunnen?
Ik heb op verschillende fietsen inmiddels meerdere dragers gemonteerd gehad en de ene keer past het precies, de andere keer moet je het naar buiten buigen of juist weer naar binnen. Zolang je binnen de marges blijft moet dat kunnen (dus niet een nog bredere voorvork gebruiken)
Inmiddels zit de drager op zijn plek. Twee extra ringen houden de drager net vrij van de vorkpoten en het spatbord zit nu ook mooi.

Harstikke bedankt!

"Kan het niet zoals het moet, dan moet het zoals het kan" :lol: