Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot gezocht voor fietstocht naar Rome - Forum Wereldfietser

Reisgenoot gezocht voor fietstocht naar Rome

Beste reisgenoten,
Ik ben van plan om vanaf eind mei/ begin juni '18 voor 4 tot 5 weken naar Rome te fietsen via de Benjaminse route, maar ik wil dit niet alleen doen, maar met gelijkgestemde(n)in de leeftijd van 60 jaar. Ik ben zelf een eind 60er.
Uitgangspunt is te fietsen vanuit een relaxt idee met oog en aandacht voor natuur en cultuur, van ca. 80 tot 100 km per dag, bij mooi weer kamperen en bij slecht weer overnachting in pensions etc.
Hoewel ik een fietsliefhebber ben, heb ik tot 2015 veelal korte ritten gemaakt, maar in 2016 de knoop doorgehakt en vertrok vanaf mijn woonplaats via Oude wegen naar Santiago de Compostella. Een geweldige tocht waarna ik verleden jaar uit enthousiasme de Jutlandroute volgde.
Graag zou ik met iemand samen willen fietsen vanwege gezelligheid, samen ervaringen delen en vanuit een stuk veiligheid. Ik hoop graag iets te horen groet Hans.
beste

hier een reactie van Pat uit Belgie, west-vlaanderen
ben 57j en ga reeds n 20 tal jaartjes op fietsvakantie.....vroeger belgie en nederland voor n 5 tal dagen....de laatste 10 jaar is het elk voorjaar (mei-juni) een tochtje van 10 à 14 dagen in frankrijk, spanje, portugal (meestal via fietsgids en zo fietsten we o a de loirestreek/ canal du midi/camino frances/camino portugues/andalusie/zuid-portugal/provence/.....) met n vaste fietsmakker (want zoiets wens ik met 2 te doen) die zich nu helaas nog maar moeilijk kan vrijmaken en zodoende ben ik op zoek....we fietsen ca 80 km per dag , zo blijft er tijd voor n terrasje en genieten ter plaatse , en slapen in goedkope pensionnetjes (aldus minder bagage nodig)

mocht je interesse hebben.....laat maar horen

sportieve groetjes
Pat
Beste Hans,
Vandaag je bericht gelezen met betrekking tot de fietstocht naar Rome. Ik ben ook van plan om die richting op te rijden, echter niet helemaal tot Rome, maar vermoedelijk tot Landeck (Oostenrijk). Ik ben 61 jaar en heb reeds meerdere lange fietstochten gemaakt. Meestal overnacht ik op campings, maar bij slecht weer ook in hotel/pension. Tijd heb ik genoeg, ben reeds met pensioen. Als je interesse hebt zie ik wel een berichtje verschijnen. Groeten: Johan
Dag Johan,
Bedankt voor je reaktie, ik heb inmiddels afspraken gemaakt met een fietsmaat voor Rome om samen te rijden, mocht hij toch verhinderd zijn dan neem ik kontakt met je op, groet Hans
Hallo Hans,

is jou trip naar Rome door gegaan dit jaar???

Ik wil volgend jaar gaan, wie weet ben je nog niet geweest en kunnen samen fietsen.

gr Peter.