Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen huren in belgie? - Forum Wereldfietser

Fietsen huren in belgie?

We zijn met een groepje van 14 van plan om twee weken met de fiets door schotland te trekken. We willen echter fietsen huren in belgie, en die dan meenemen op de boot... Weet iemand een adresje waar we goedkoop fietsen kunnen huren? Of heeft iemand al ervaring hiermee?
Het Verzet verhuurt fietsen voor langere periode, ook randonneurs. (www.hetverzet.be) Maar als je toch fietsen moet huren, is het misschien wel aan te raden eens te kijken of er in Schotland zelf geen goede fietsverhuur te vinden is, dat vereenvoudigt misschien je aanreis.

Groetjes,

Astrid

Hebben die mensen geen eigen fietsen? Schotland heeft nogal wat pittige hellingen. Volgens mij zijn de meeste huurfietsen daar niet geschikt voor. Rondfietsen op je eigen fiets is tocht het prettigst. Die fiets is op maat voor jou (als je hem bij de juiste fietsenwinkel hebt gekocht) en je weet wat je aan die fiets hebt in zwaar terrein.

Bert,

Zoals ik al schreef... Het Verzet verhuurt specifiek fietsen voor fietsvakanties. Daar kom je dus wel een Schots hellinkje van 25% mee op, mits je fysiek daar tegen kan. Of ze er voor een groep van 14 in voorraad hebben kan ik niet zeggen. En voor de rest heb je natuurlijk gelijk... je eigen fiets fietst toch het lekkerst.

Groetjes,

Astrid

Een fietsvakantie op maat...

Misschien zou je iets kunnen regelen met een reisorganisatie die al fietsreizen organiseert.

Een groepsreis op maat als het ware, zodat je hun fietsen kunt gebruiken. Ik denk bijv. aan Aktiva Tours in Valkenswaard, vlabij de Belgische Grens.