Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met hond vanuit Sete . Frankrijk - Forum Wereldfietser

Fietsen met hond vanuit Sete . Frankrijk

Yes 6 weken vakantie vanaf eind juni ..... nu kunnen we een keer een grote tocht maken. We willen beginnen in Sete, via canal du Midi- Vedossee-velo Francette - noordzee route naar huis fietsen . Start dus in Sete.
Hoe komen we in Sete? we hebben namelijk een hond bij ons...

Wie heeft goeie ideeën?
ms fietst er iemand naar het zuiden en wil terug met onze auto? of zoiets?

ik ben benieuwd....
Hoe gaat de hond mee op de fiets? Ik neem aan in een aanhangkar. Daar is het grootste deel van het jaagpad langs het Canal du Midi niet geschikt voor. Dit is in buitengewoon slechte conditie. Vaak karakter singletrack met kuilen, los zand, gemene stenen en boomstronken. Pas zo'n 50 km voor Toulouse, waar je het departement Haute-Garonne binnenkomt, begint een écht fietspad. Vanaf dit punt is alles prima.
Je kunt met de TGV of de Intercités naar Toulouse. De fietsroute loopt langs het station van Toulouse. Informatie: www.treinreiswinkel.nl De Treinreiswinkel is op de Fiets en Wandelbeurs van 2- 4 maart in de Jaarbeurs Utrecht.
KLM vliegt op Toulouse.
Fietsen kun je ook laten vervoeren door Soetens. Dit transportbedrijf is ook op de Fiets en Wandelbeurs.
bert sitters schreef:...
Een plusje plaatsen lukt niet, dus bij deze:

Bert, mijn complimenten voor (alweer) een uitstekende inhoudelijke post over slechte/goede jaagpaden, vervoer en transportmogelijkheden.
Ik vind het persoonlijk dan wel een verantwoordelijkheid om met iemand anders auto te moeten rijden ed.
Ik heb lang geen auto gereden en ook nog nooit in Frankrijk of met tol ed.

Maar het zou me heel leuk lijken, wat een avontuur, fiets je in een paar weken naar zuid-frankrijk en dan met een auto terug en ook nog mensen blij maken daarmee.
Hoi Bert,

de hond zit in een mandje op de fiets. En juist die treinreis is zo.n gedoe met de hond en fiets. Vliegen dan gaat ie in het bagageruim, daar horen we weer slechte ervaringen mee. We fietsen de laatste 2 jaar met de hond in een mand achterop. Op rustige fietspaden rent ze mee. Ik heb alleen de hond achterop... dat is 15 kg bij elkaar. Mijn man heeft de meeste bagage .................

Ik ben blij dat je meldt hoe slecht de weg is bij Midi... misschien moeten we een ander alternatief zoeken. Zeker is dat we echt 6 weken gaan fietsen .