Ik ben nu net terug uit Zweden, waar ik een eigen tweede huis heb. Bij aankomst op 27 november was er nog niets aan de hand: een laat-herfstig landschap. Kale bomen, het gras nog groen. Maar de volgende dag ging het al sneeuwen! Op 29 november heb ik een fietstocht in de omgeving ondernomen. Ik heb daar een zwarte Giant staan. Het is geen kerstbrood-landschap, door de dikke lagen sneeuw, ook op de takken van de bomen, maar eerder een slagroomtaart!
Het vroor tijdens mijn fietstocht –6 graden. De koudste dag was –14 graden. Toen ik met m'n vrouw per auto naar de Stena Line veerboot in Göteborg terug reed, heeft het alweer gedooid, om na thuiskomst in Nederland weer te gaan sneeuwen, natte sneeuw dat wel maar in de provincie Groningen ligt er nog bijna niks.
Hier in Värmland ging de zon pas na 9 uur op en al onder om half drie 's middags!
Kijk en geniet van de foto's!
(zomer 2014)
Het vroor tijdens mijn fietstocht –6 graden. De koudste dag was –14 graden. Toen ik met m'n vrouw per auto naar de Stena Line veerboot in Göteborg terug reed, heeft het alweer gedooid, om na thuiskomst in Nederland weer te gaan sneeuwen, natte sneeuw dat wel maar in de provincie Groningen ligt er nog bijna niks.
Hier in Värmland ging de zon pas na 9 uur op en al onder om half drie 's middags!
Kijk en geniet van de foto's!
(zomer 2014)