Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zweden, welke periode is het meest geschikt? - Forum Wereldfietser

Zweden, welke periode is het meest geschikt?

In 2018 wil ik een fietstocht naar Zweden maken. Ik vertrek vanuit Nederland, om via Duitsland in Zweden aan te komen. Mijn doel is om vooral Midden-Zweden te ontdekken. Heeft iemand ervaring met het fietsen in Zweden, en wat is de beste periode om daar te fietsen? Ik wil vooral kamperen :)
Fietste er twee jaar na elkaar. Eerst Kiruna - Stockholm in augustus. En Stockholm - Oslo - Göteborg in juli. Op beide reizen hadden we één dag regen.
http://users.telenet.be/fietsreizen/
Juli - augustus, daarna sommige campings al dicht, waarbij het je natuurlijk vrij staat elders te kamperen.
Bedankt Oswald voor je reactie, en je mooie foto's trekken me nog meer richting Zweden!
Ik wil in juni vertrekken, dus dat geeft me ruimte genoeg om voor september weer terug te zijn.
Bert en Oswald, ik hoorde dat er in de zomer wel veel muggen zitten, hebben jullie daar ook last van gehad?
MaryJoan schreef:Bedankt Oswald voor je reactie, en je mooie foto's trekken me nog meer richting Zweden!
Ik wil in juni vertrekken, dus dat geeft me ruimte genoeg om voor september weer terug te zijn.
Bert en Oswald, ik hoorde dat er in de zomer wel veel muggen zitten, hebben jullie daar ook last van gehad?
Last van muggen hadden we nooit op de fiets of in de steden. In het natuurpark Kronogård hadden we s' avonds zo veel last dat we naar binnen zijn gevlucht. Ook overdag onder bomen gaan zitten vermijdt ge best.
Zuidelijker hadden we er geen last meer van.
Op Stockholm - Oslo - Göteborg, hadden we er nooit last van. Ook niet toen we wild kampeerden aan een of ander water.
In al die jaren dat we al in Scandinavie komen, slechts 1 nacht last gehad van muggen, dat was toen niet fijn.
Wat betreft muggen in Zweden, onderschat de knutjes niet, de beet is wat minder pijnlijk maar voor je het weet zit je vol met rode stippen.

De meeste muggen/knutjes vind je bij water, van wind en rook/vuur houden ze niet dus een kampvuur kan helpen.

Goed je tent dichthouden dan heb je in ieder geval er 's nachts geen last van.
Anti-muggenmiddelen koop je het best in Zweden zelf.

Een hele mooie vakantie toegewenst, in mijn herinneringen is de Zweedse zomer is fanatisch: heerlijk lange dagen en niet te heet.