Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helsinki Noordkaap Oslo - Forum Wereldfietser

Helsinki Noordkaap Oslo

Voor de liefhebber.

Helsinki - Oslo
4300 kilometer fietsen (waarvan 42,5 km in 34 tunnels)
Totaal afgelegd: 5100 km

4310 km op de fiets
230 km met veerboten
560 km met de Hürtigruten
26 km met de bus

Onderweg 63 dagen, waarvan 31 dagen met regen.

Voor het hele verhaal.

Alvast een paar prentjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuke tocht, ergens jammer dat je om het Varanger fjord gevaren bent, dat is mijn persoonlijk favoriete deel van Noorwegen, al begrijp ik het wel, niet het allerleukste deel om te fietsen.
En inderdaad enorme pech met het weer. Je weet dat je regen gaat krijgen, maar zoveel is wel jammer. Verder leuke foto's.
rockhopper schreef:... jammer dat je om het Varanger fjord gevaren bent, dat is mijn persoonlijk favoriete deel van Noorwegen, al begrijp ik het wel, niet het allerleukste deel om te fietsen.
Het overslaan van dit stuk van de route had alles te maken met het weer. Richting westen fietsend had ik nog zeker 3 dagen in de stromende regen moeten fietsen. En dan zie je ook niks.
En nog 3 dagen in een hut blijven zitten was ook geen opwekkend vooruitzicht.
Mooie tocht en verslag. Met zoveel regen, welke tent gebruikte je en was die waterdicht? En had je veel warme kleding mee? Ikzelf wil volgend jaar ook graag naar de noordkaap toe. Wil door Zweden fietsen maar na jouw verslag gelezen te hebben lijkt me Finland ook erg mooi en leuk om te doen. Hoe bevielen de campings in Finland en waren ze duur of vielen de prijzen mee?
Campings in Finland waren, toen ik er de laatste keer was, een jaar of 5 geleden goedkoper dan in Noorwegen. Gebruik als richtlijn dat een camping in Finland minimaal een sauna nodig heeft volgens de Finse standaard anders is het niet echt de moeite :P Ik vind het zelf een leuker land met beter eten dan Zweden, maar smaken verschillen natuurlijk.
Fiets-avontuur schreef:Mooie tocht en verslag. Met zoveel regen, welke tent gebruikte je en was die waterdicht?
Deze. Goed waterdicht.
Fiets-avontuur schreef:En had je veel warme kleding mee? Ikzelf wil volgend jaar ook graag naar de noordkaap toe.
Tja, wat is veel?
Icebreaker200 met lange mouwen, donsjack, softshell jack, regenjack voor boven.
Op de fiets lange (afrits)broek, voor op de camping op koude momenten een fleece stretchbroek.
Handschoenen.
Muts.
En fietsend vaak de regenhoes over de helm.
Fiets-avontuur schreef:Hoe bevielen de campings in Finland en waren ze duur of vielen de prijzen mee?
Het zijn over het algemeen geen luxe campings zoals die hier voor kunnen komen. Prijzen variëren enorm. ik heb tussen de € 10 en € 26 betaald. Reken gemiddeld op € 20. Houd er ook rekening mee dat er geen enkele relatie is tussen prijs en kwaliteit. Zie ook hier.