Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloffnummer 251.054 - Forum Wereldfietser

Rohloffnummer 251.054

Ik had al de vergulde Rolhoff naaf gezien met nummer 250.000.
En nu hebben we er zelf een met nummer 251.054.
Toch wel een mijlpaal

Afbeelding

Oh ja, dit wil niet zeggen dat Rohloff zoveel naven heeft geproduceerd hoor.
Hoe loopt die nummering dan?
De nummering loopt weliswaar op, maar soms wordt bij een gescheurde flens een nieuwe behuizing gebruikt en krijg je dus een upgrade wat nummer betreft erbij.
Eric, welke fiets hoort bij de naaf ?
Je ging toch een vakantiefiets met remschijven testen ?

In ieder geval veel plezier gewenst met jouw fietsreis langs de Mekong.
Ik ben geen fan van schijfremmen (i.v.m. kwetsbaarheid bij vervoer in bus, ossenkar, roeiboot, vliegtuig, trein, etcetera).
Daarom ga ik eerst met Magura schijfremmen fietsen en halverwege mijn tocht bouw ik het om tot Shimano schijfremmen.
En zo zijn er nog wat dingen die ik ga testen.

De naaf hoorde bij een Santos waarvan de flens van de Rohloff gescheurd was.
Eric Schuijt schreef:Ik ben geen fan van schijfremmen (i.v.m. kwetsbaarheid bij vervoer in bus, ossenkar, roeiboot, vliegtuig, trein, etcetera).
Daarom ga ik eerst met Magura schijfremmen fietsen en halverwege mijn tocht bouw ik het om tot Shimano schijfremmen.
Wat hebben de verschillende soorten schijfremmen te maken met de kwetsbaarheid ervan tijdens vervoer?
Zou mij niks verbazen moest daar magura velgremmen staan.
*david* schreef:
Eric Schuijt schreef:Ik ben geen fan van schijfremmen (i.v.m. kwetsbaarheid bij vervoer in bus, ossenkar, roeiboot, vliegtuig, trein, etcetera).
Daarom ga ik eerst met Magura schijfremmen fietsen en halverwege mijn tocht bouw ik het om tot Shimano schijfremmen.
Wat hebben de verschillende soorten schijfremmen te maken met de kwetsbaarheid ervan tijdens vervoer?
Eric gaat denk ik testen welke het snelst stuk gaan onder een lading koffers of zakken graan. :)

Carl
Eric Schuijt schreef:
za 21 okt, 2017 23:43
Ik ben geen fan van schijfremmen (i.v.m. kwetsbaarheid bij vervoer in bus, ossenkar, roeiboot, vliegtuig, trein, etcetera).
Daarom ga ik eerst met Magura schijfremmen fietsen en halverwege mijn tocht bouw ik het om tot Shimano schijfremmen.
En zo zijn er nog wat dingen die ik ga testen.

De naaf hoorde bij een Santos waarvan de flens van de Rohloff gescheurd was.
Ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen ( vervoer, werking etc ) zijn geweest met de Magura schijfremmen en de Shimano schijfremmen tov de HS33 die je op je vorige fiets(en) had.
jumbo schreef:
za 10 feb, 2018 20:04
Ik ben benieuwd hoe jouw ervaringen ( vervoer, werking etc ) zijn geweest met de Magura schijfremmen en de Shimano schijfremmen tov de HS33 die je op je vorige fiets(en) had.
Hier ook veel interesse.

Om welke Magura's gaat het?
Ik ga binnenkort een stuk schrijven over alle spullen die ik getest heb en die tests komen eerst in etappes op onze Facebook pagina en daarna op de website. Het zal niet zo heel erg diepgravend zijn hoor.