Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lont msr whisperlite - Forum Wereldfietser

Lont msr whisperlite

De voorverwarm lont van mijn MSR Whisperlite is kapot.
Ik weet dat er in de msr onderhoudset een lont zit maar dit setje kost €30. Beetje duur voor alleen een lontje want de rest heb ik niet nodig.
Is er misschien een alternatief voor zo'n lont? Misschine heeft iemand een lont die ik kan overnemen.
Ik weet niet precies hoe deze eruit ziet. Mijn vriendin heeft ooit tijdens een vakantie de lont van onze feuerhand olielamp vervangen door een draaglus van een linnentas die zit er al jaren in.
Bij mij is de lont al heel lang geleden kwijtgeraakt. Sindsdien doe ik het zonder en dat werkt ook prima.
Dat lont heb je alleen nodig voor brandstoffen die minder vluchtig zijn, zoals kerosine.
Met benzine moet het ook lukken zonder lont.
Ik was laatst bij Bever in Zwolle voor een nieuwe sproeier en doorpriknaald en daar men een doos met allerhande onderdeeltjes voor de MSR. Volgens mij zat daar ook een lont bij.

Succes Ronald
Bedankt voor de reakties. Super! Ik ga de brander eens proberen zonder lont. Tot nu toe frommelde ik het restje lont steeds op z'n plek.
Ik was alleen bij Bever in Denhaag geweest. Zij konden mij niet helpen maar ik kan idd even bij andere zaken informeren.
Die lontjes kun je gewoon los kopen - zitten per 2 verpakt iets van 10 a 15 euro