Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorderraileur - Forum Wereldfietser

Voorderraileur

Goeiedag iedereen,

Enkele maanden geleden heb ik mij een VSF Fahrradmanufaktur TX-800 frame gekocht om hier een vakantiefiets mee op te bouwen. Nu ben ik bezig met de aandrijving, en hier heb ik toch enkele vragen rond.
Ik zou graag als voorderraileur de shimano 3x10 t8000 gebruiken, maar nu merk ik op dat deze twee verschillende chain stay angles kan hebben, van 63º tot 66º en van 66º tot 69º zouden jullie weten welke ik moet kopen?
En dan een tweede vraag, mijn grootste tandwiel voorraan is 48T en mijn kleinste 24T en nu lees ik dat de capaciteit van deze derraileur 22T is zal dit werken volgens jullie of toch beter ééntje veranderen?

Met vriendelijke groeten, Jan
beste Jan,
de zithoek zal eerder 70 graden of meer zijn: ik zou voor de derailleur voor 66 - 69 graden zitbuishoek kiezen.
63-66 graden is echt behoorlijk onderuitgezakt voor een zitbuishoek, als op een opa-fiets.
ik zou gezien de capaciteit de derailleur gewoon proberen met 48 en 24 als grootste en kleinste blad.
als het niet lekker schakelt en niet goed af te stellen is zou ik het grootste blad door een 44 vervangen. (beter iets minder zwaar grootste verzet dan zwaarder lichtste verzet op een toerfiets/vakantiefiets)
groet! hoogframe
De hoek waarvan sprake is niet de hoek die de zitbuis ten opzicht van de horizon maakt, maar de hoek die de zitbuis ten opzichte van de liggende achtervork maakt. De derailleurs hier in huis hebben allemaal 63-66º als specificatie, en dat zijn normale fietsen.

Wat betreft de grootte van de tandwielen, je hebt wel wat marge, en als het niet past kan je altijd een kleiner buitenblad steken. Ik vind 48T ook wel groot, dus als je de tandwielen nog moet kopen zou ik ook naar een 44 of zelfs 42 gaan.