Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Marco Polo vakantiefiets van Gazelle - Forum Wereldfietser

Nieuwe Marco Polo vakantiefiets van Gazelle

Wat vinden onze experts van de nieuwe Marco Polo vakantiefiets van Gazelle?

http://nieuws.gazelle.nl/ultimate-marco ... antiefiets

In de prijs/kwaliteit op maat voor € 2.199?

Hoe verhoudt zich dit met andere vakantiefietsen in deze prijsklasse?
In het stuk staat drie keer het woordt wereldkaart vermeld, maar echte specificaties ontbreken.
Er valt wel veel te zien aan het plaatje. Grote versie: https://www.gazelle.nl/media/catalog/pr ... _mpsvs.png
Als ik de uitvoering vergelijk met Avaghon, door daar alle onderdelen in de configurator in te voeren, dan komt ik uit op een vergelijkbare prijs. Toch zou ik 1000x liever de Avaghon hebben (Of de Santos, Snel ed.) omdat ik dan zeker weet dat het een goede vakantiefiets is; Gazelle heeft namelijk de naam dat ze een vakantiefiets in de details kunnen verpesten. Ook heb je bij de genoemde merken vrijwel ongelimiteerd de keuze om de fiets zelf uitgebreider of eenvoudiger te maken. Zo zou ik vanwege de betrouwbaarheid liever een goedkoop crackstel hebben met vierkante qas en een goedkopere achetrnaaf met betrouwbaardere lagering.
Bj deze Gazelle zit je vast aan de uitvoering zoals aangeboden. Dus je zou deze fiets moeten vergelijken met een vergelijkbaar uitgeruste VSF Fahrradmanufaktur, en die zijn veel goedkoper. (€ 1549,-)
En dan weten we ook nog niet of de fiets wel goed fietst.

Edit: ik zie nu dat de kabels door het frame gaan, op zijn minst de achterremkabel (slang). Dus als er een nieuwe kabel in moet heb je een probleem. En als het rammelt dan rammelt het. Sorry guys. Echt niet.
Dit is niet de eerste "Ultimate" (vakantie)fiets van Gazelle en zal ook wel niet de laatste zijn... Wat volgens mij nog steeds het belangrijkste van een fiets is, is het frame, en daar over rept Gazelle in dit stuk met geen woord. Ik vermoed daarom dat dit frame meer door de Gazelle design afdeling op poten is gezet, dan dat er invloeden van --hun nu wellicht wat op de achtergrond geraakte-- fietspioneer Frank van Rijn in zijn verwerkt. Voor velen hier wellicht minder belangrijk; het gewicht, maar ook dat word niet vermeld en kan toch een indicatie zijn hoe (on)doordacht de verkoop-/design afdeling hun werk heeft gedaan...
Specificaties staan op de site ( https://www.gazelle.nl/ultimate-marco-polo ). Gewicht staat op 17,5kg. Specificaties vermelden schijfremmen maar hij heeft Magura HS22's.

Ik vind het nogal slordig dat die Tubus-tara voordrager zo scheef gemonteerd is. Dat ligt aan de rechte voorvork, de Tara is gemaakt voor een gebogen voorvork, maar voor 2200€ konden ze die voordrager toch wijzigen?

Verder er is ook niets te vinden wat betreft geometrie.
De prijs is hetzelfde als van een Koga World Traveller, dus te hoog!
bdr schreef:Specificaties staan op de site ( https://www.gazelle.nl/ultimate-marco-polo ).
Dat zijn wel zeer beperkte specificaties waar bovendien een aantal dingen die wel in de tekst staan weer niet in vermeld worden, maar gelukkig vermelden ze de kleur van de banden wel. :wink:
Is inderdaad moeilijk te bepalen of dit een serieuze vakantiefiets is. Maar zoals altijd, dat kan je alleen maar echt bepalen door het te testen. Ik ken voldoende fietsenmerken die kwa specs redelijk lijken te zijn en soms uitstekend in de praktijk presteren en soms ronduit belabberd. The proof is in he pudding.
Ben in ieder geval blij dat Gazelle, en andere merken, deze fietsenmarkt serieus genoeg vinden om in te investeren. Dat is jaren anders geweest. Zou mooi zijn als er een paar grote merken erbij komen met een mooie standaard vakantiefiets. Dan is er nog meer te kiezen.
mij valt in de specificaties de voordrager op: van het merk 'Ja' en verder geen type-aanduiding :roll: :wink:
The proof is in he pudding
inderdaad, laat er eerst maar eens een goede tester een flink stuk mee rijden, toch?
groet, hoogframe
Er staat een wereldkaart op het spatbord dus je hoeft iig geen gps mee te nemen als je de wereld er mee gaat verkennen. Handig!
Lijkt me best een leuke fiets waar je een prima vakantie op kunt beleven. Qua prijsstelling wellicht wat hoog, maar aan de foto's te zien qua onderdelen best aardige keuzes gemaakt, waar ik het op details wel anders zou doen.

Voor veel mensen best een aardig alternatief denk ik, al zou ik voor die adviesprijs zelf eerder een andere keuze adviseren.

Maar ach, geen verende voorvork van dubieuze kwaliteit of fancy gespaakte wielen, gaat al best aardig. Benieuwd of het een beetje rijdt met tassen rondom vol.
Rijgedrag ben ik niet direct bang voor, zo ingewikkeld is het maken van een goede geo gelukkig ook weer niet. Blijft de prijs over :?
Marco Meijerink schreef:Ben in ieder geval blij dat Gazelle, en andere merken, deze fietsenmarkt serieus genoeg vinden om in te investeren. Dat is jaren anders geweest.
Ze hebben het vaker geprobeerd. Begin jaren 90 met de Formula Trekking, later met de Frank van Rijn-replica (waaraan ik geen enkel onderdeel inclusief het frame kon herkennen dat ook aan Franks fiets zat), daarnaa met meerdere andere modellen. De kritieken waren altijd dezelfde, precies als deze keer. Achterliggende oorzaak is imho ook altijd dezelfde geweest: een combinatie van het feit dat Gazelle alleen fietsen uit de folder levert en niet naar keuze op te bouwen is en dat het technisch kwaliteitsmanagement van Gazelle er niet in slaagt de probleempjes sneller uit de modellen te halen dan dat de marketingafdeling ze er in stopt. Dat laatste is juist waar de kleinere merken sterk in zijn omdat de lijntjes tussen marketing en techniek kort zijn, als ze al niet in één persoon zitten :D
Worden die spatborden ook los verkocht :roll:
een combinatie van het feit dat Gazelle alleen fietsen uit de folder levert en niet naar keuze op te bouwen is en dat het technisch kwaliteitsmanagement van Gazelle er niet in slaagt de probleempjes sneller uit de modellen te halen

Volgens mij zit het vooral in het laatste.
Ik denk dat er hele grote groepen fietsers zijn die prima uit de voeten kunnen met een 'folder-fiets'. Eigen zadeltje erop zetten, stuurpennetje veranderen is meestal voldoende om lekker te kunnen fietsen.
Kabels in het frame is op zich geen contra toch? Is ook gebruikelijk inmiddels bij racefietsen, daar lees ik nooit klachten over. Toevallig lopen de kabels bij mij ook in het frame en geen rammels.

Frank van Rijn ken ik uit zijn boeken als een bescheiden man die op de meest (met onze specialistische en verwende kennis/verwachtingen/eisen van nu) erbarmelijke en ongeschikte (gazelle) fietsen de wereld verkend heeft; dat onderschrijft het bekende adagium; "it's not about the bike"...
Hallo allemaal.

heb sinds enkele weken een nieuw aangeschafte Gazelle ultimate Marco Polo en deze bevalt mij uitstekend !
zo'n 600 km gereden ermee en enkel maar genieten.
XT afmontage,vette swalbe mondials,tubus dragers,Magura remmen,prijs/kwaliteit is helemaal in orde, nu 200 euro goedkoper in aanschaf.
fiets loopt heel licht, schakelt erg fijn en doeltreffend.
deze fiets kan zich ruimschoots meten met fietsen die de 3000 euro passeren.
:lol:
heb er zelf nog wel een modderflapje opgezet op voorspatbord.
voor mij gaat er nog steeds niets boven een derailleur en de aanschaf van dure achternaven met riemaandrijving waarvan de reserve riem in een speciaal blikje dient te worden meegenomen vind ik persoonlijk maar geldsmijterij.
voorts vind ik enige reacties hieronder van mensen die deze fiets nog niet eens van dichtbij hebben gezien op zijn minst gezegd nogal aanmatigend.
Mooi zo, heel veel plezier met je nieuwe fiets.
dat klinkt goed! fietsen met die fiets :)
Swordsmith schreef:voorts vind ik enige reacties hieronder van mensen die deze fiets nog niet eens van dichtbij hebben gezien op zijn minst gezegd nogal aanmatigend.
Joooow, en dat in bericht nummer 1?
Ik stel voor dat jij voortaan alle vragen beantwoordt want je weet duidelijk alles van fietsen.
Swordsmith schreef: de aanschaf van dure achternaven met riemaandrijving waarvan de reserve riem in een speciaal blikje dient te worden meegenomen vind ik persoonlijk maar geldsmijterij.

voorts vind ik enige reacties hieronder van mensen die deze fiets nog niet eens van dichtbij hebben gezien op zijn minst gezegd nogal aanmatigend.
Swordsmith schreef:geldsmijterij
is niet aanmatigend?

Of kan je slecht tegen kritiek op de door jou aangeschafte fiets?