Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura hydr. remmen. - Forum Wereldfietser

Magura hydr. remmen.

Ik heb een probleem met mijn rem.
Op de greep zit een rood wieltje waarmee ik de slijtage van de remblokken kan compenseren. Evenwel, wil dit wieltje niet meer draaien; niet linksom of rechtsom. Het zit muurvast.
Wat te doen?
Waarschijnlijk heb je het dan te ver doorgedraaid. Je kunt zonder problemen de inbusbout losdraaien om dit weer te herstellen. Soms is door het te ver draaien de schroefdraad versleten, het helpt een tijdje eea om te draaien, daarna nieuw setje bestellen!
Ik heb dit tot nu toe ook tweemaal gehad, en het is zoals Bert zegt.
Het irritante vind ik dat je eigenlijk aan de buitenkant niet kunt zien dat je op de grens zit. Dus ik probeer momenteel steeds in te schatten of het al zover is, of dat ik hem nog een beetje kan verstellen. Voor een rem van deze (prijs-)klasse vind ik het eigenlijk een beetje domme constructie.
klopt
Die rode knop heet trouwens de Turbo Pad Adjuster, oftwel TPA. Als je googlet op Magura icm met HS33 en TPA zul je ontdekken dat je bepaalt de enige niet bent.
Het wieltje moet dus opnieuw uitgevonden worden.
Het is me gelukt. Dank voor jullie adviezen. Ik ben weer een blije Wereldfietser.
:D
Nog even afgezien van het feit dat de oude modellen van zulk slecht aluminium gemaakt waren dat je op moest passen bij het opnieuw plaatsen van de remgrepen op een ander stuur omdat de enkelvoudige borging wel eens wilde breken. Nu is dat geloof ik met 2 schroeven ook op een stuur met een bocht gelukkig wat makkelijker.