Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Aan mijn Belgische prepaid creditcard zijn geen grote kosten verbonden. Integendeel, in tegenstelling tot veel gewone 'creditkaarten' betaal ik niets extra op het geld dat ik daarmee uitgeef. De combinatie met de extra veiligheid dat er inderdaad niet meer kan afgehaald worden dan er op staat vind ik wel prettig.BlijDatIkFiets schreef:Wat is het voordeel van zo'n prepaid creditcard boven een gewone creditcard? Ik vraag mij dat af. Ik zie behoorlijke fees die gerekend worden, bijvoorbeeld voor storting vanaf Ideal (1%).
Ander 'voordeel' 'is dat de prepaid creditcard kan worden aangeschaft voor iedereen. Bij de gewone creditcards is er een eis van een bepaald vast inkomen van 1150 per maand, om mensen te mijden die niet kredietwaardig zijn. En ik vind het ook veilig idee dat er niet meer afgehaald kan worden dan dat je erop hebt gezet.BlijDatIkFiets schreef:Wat is het voordeel van zo'n prepaid creditcard boven een gewone creditcard? Ik vraag mij dat af. Ik zie behoorlijke fees die gerekend worden, bijvoorbeeld voor storting vanaf Ideal (1%). Zit het hem in het risico van diefstal van de creditcard? Maar is dat risico niet afgedekt in de praktijk als je kunt aannemelijk maken dat de kaart gestolen is geweest? (Los van blokkademogelijkheid). Ik hoor graag wat hier achter zit.
Welke heb jij precies, Renaat?Revanho schreef: Aan mijn Belgische prepaid creditcard zijn geen grote kosten verbonden. Integendeel, in tegenstelling tot veel gewone 'creditkaarten' betaal ik niets extra op het geld dat ik daarmee uitgeef. De combinatie met de extra veiligheid dat er inderdaad niet meer kan afgehaald worden dan er op staat vind ik wel prettig.
Renaat