Philips heeft een tijdje terug fietsverlichting in het assortiment gehad. Ik was daar nogal van onder de indruk. De Saferide koplampen waren serieuze concurrentie voor B&M en de Lightline achterlichten waren volgens mij en anderen eigenlijk het beste van wat er op de markt te vinden was. De achterlichten waren heel goed zichtbaar, en de batterij versie is het enige batterij achterlicht dat het bij mij lang uithoudt (al weer jaren). Helaas is Philips er toen ook weer snel mee gestopt. Ik lees nu dat Philips de technologie aan Spanninga heeft verkocht, en dat er inmiddels ook zulke Spaninnga lichten op de markt zijn (Axendo koplampen en Lichtline achterlichten). De behuizing is wel een eigen ontwerp, dus of mijn goede ervaringen met de degelijkheid van het achterlicht ook voor de nieuwe opgaan weet ik natuurlijk niet.
Wat de lichtopbrengst enzo betreft ben ik het helemaal met je eens, helaas heb ik wel andere ervaringen met dat geweldige achterlicht! Een daarvan heb ik in twee weken vakantie (wel zonder achterspatbord) om zeep geholpen . Daar waren wel stukjes modder en onverhard bij maar zeker niet alles.
Dus ik hoop juist dat Spanninga dat beter zal doen, hebben misschien meer ervaring?
Overigens heb ik wel de dynamo koplamp al jaren op mijn woonwerk fiets, en dat gaat uitstekend, geweldige lichtopbrengst en nooit een probleem ermee.