Ik heb een nieuwe fiets en wil hiervan mijn totaal gereden afstand bijhouden. De fiets gebruik ik voor woon-werk verkeer, waarbij ik hem midden in de stad aan de ketting moet leggen en meerdere keren op een dag op pad moet. Ook gebruik ik hem voor fietsvakanties, waarbij ik lang zonder stroom zit. Ik wil daarom blijven navigeren met mijn Etrex 30x. De telefoon blijft werken door een powerbank met zonnepaneeltje. Daar zou ik nog wel een smartwatch bij kunnen opladen.
Ik heb de volgende wensen:
- niet handmatig alle routetracks bij elkaar optellen van de Etrex.
- liever geen fietscomputer met een mount, omdat je die er dan steeds moet afhalen. Ook vind ik een fietscomputer lelijk.
- liever niet met de gps van mijn telefoon de kilometers bijhouden i.v.m. accu.
- liever iets dat vanzelf de afstand gaat meten.
Ik zit zelf te denken aan de volgende oplossingen:
- eenvoudige bedrade of draadloze kilometerteller accepteren die muurvast zit. Maar welke?
- smartwatch/activitytracker met gps, hoewel die nauwelijks een lange fietsdag redden en duur zijn. Al die extra grafiekjes zijn leuk, maar ik heb er niet direct behoefte aan.
- een iPhone app die alleen gebruik maakt van een snelheidssensor (met eventueel cadans) en NIET van de gps van de telefoon.
- een sensor die zelf telt en uitleesbaar is met een iPhone of een ander apparaat.
https://www.dcrainmaker.com/2012/06/wah ... smart.html
Helaas is deze app niet meer beschikbaar in de app-store en het apparaat nauwelijks meer verkrijgbaar.
Wie heeft een goed idee of goede ervaringen met een bepaald apparaat?
Alvast bedankt
Ik heb de volgende wensen:
- niet handmatig alle routetracks bij elkaar optellen van de Etrex.
- liever geen fietscomputer met een mount, omdat je die er dan steeds moet afhalen. Ook vind ik een fietscomputer lelijk.
- liever niet met de gps van mijn telefoon de kilometers bijhouden i.v.m. accu.
- liever iets dat vanzelf de afstand gaat meten.
Ik zit zelf te denken aan de volgende oplossingen:
- eenvoudige bedrade of draadloze kilometerteller accepteren die muurvast zit. Maar welke?
- smartwatch/activitytracker met gps, hoewel die nauwelijks een lange fietsdag redden en duur zijn. Al die extra grafiekjes zijn leuk, maar ik heb er niet direct behoefte aan.
- een iPhone app die alleen gebruik maakt van een snelheidssensor (met eventueel cadans) en NIET van de gps van de telefoon.
- een sensor die zelf telt en uitleesbaar is met een iPhone of een ander apparaat.
https://www.dcrainmaker.com/2012/06/wah ... smart.html
Helaas is deze app niet meer beschikbaar in de app-store en het apparaat nauwelijks meer verkrijgbaar.
Wie heeft een goed idee of goede ervaringen met een bepaald apparaat?
Alvast bedankt