Ik heb nu drie langere tochten gemaakt in Frankrijk, Engeland en Duitsland. En de 3 routes mbv Maps.me op de ipad, een grof route-idee, een papieren kaart en veel contact met de locals per dag vormgegeven. Heel prettig vanwege de enorme vrijheid, inefficiënt ook omdat het veel vraag- en afstaptijd vraagt voor de route en het zoeken van een camping of slaapplek. Ik overweeg nu zo'n hedendaags apparaatje op mijn stuur voor erbij. Ik ben niet handig met technologie, wil het ook niet worden en denk dus aan een moderne senioren-gps. Uiterst simpel te bedienen en toch perfect in zijn functionaliteit. Wie heeft een advies?
Als je eenmaal het kaartmateriaal en de route op de GPS hebt gezet, is de voor de rest supereenvoudig, het pijltje is waar je bent en gewoon het blauwe lijntje volgen.
Voor het kaartmateriaal en de route zou je een handige kleinzoon o.i.d. kunnen charteren.
Wat je schrijft over handigheid met technologie en er geen tijd aan willen besteden vindt ik wel frappant, zo werkt de wereld zover ik weet niet, ik zou ook graag goed Frans willen spreken maar ik heb geen aanleg voor talen en wil er ook geen tijd in steken.