Op de website van de Treinreiswinkel las ik het volgende:
De nieuwe diensteregeling 2017-2018 gaat in op 10 december 2017. Naast de reistijdverkorting door ingebruikname van de nieuwe hogesnelheidslijn Neurenberg – Erfurt wordt er ook op veel andere trajecten reistijdverkorting en frequentieverhoging ingevoerd. Door inzet van kantel-ICE’s wordt de reistijd Frankfurt – Wenen met 20 minuten verkort. Een nieuwe Italiaanse hogesnelheidstrein rijdt dagelijks van Frankfurt naar Milaan via Basel vv. De reistijd Berlijn – Praag wordt met 15 minuten ingekort door inzet van nieuwe locomotieven. De spiksplinternieuwe ICE 4, met oa mogelijkheid om fietsen mee te nemen, rijdt standaard ieder uur op de route Hamburg – München en Hamburg – Stuttgart.
Klinkt goed. En de IC Berlijn wordt nog een stukje belangrijker.
De nieuwe diensteregeling 2017-2018 gaat in op 10 december 2017. Naast de reistijdverkorting door ingebruikname van de nieuwe hogesnelheidslijn Neurenberg – Erfurt wordt er ook op veel andere trajecten reistijdverkorting en frequentieverhoging ingevoerd. Door inzet van kantel-ICE’s wordt de reistijd Frankfurt – Wenen met 20 minuten verkort. Een nieuwe Italiaanse hogesnelheidstrein rijdt dagelijks van Frankfurt naar Milaan via Basel vv. De reistijd Berlijn – Praag wordt met 15 minuten ingekort door inzet van nieuwe locomotieven. De spiksplinternieuwe ICE 4, met oa mogelijkheid om fietsen mee te nemen, rijdt standaard ieder uur op de route Hamburg – München en Hamburg – Stuttgart.
Klinkt goed. En de IC Berlijn wordt nog een stukje belangrijker.