Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster 2.8 alu maat 57 VERKOCHT - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster 2.8 alu maat 57 VERKOCHT

Het is nog niet 100% zeker maar waarschijnlijk stap ik toch over op een Santos met Rohloff naaf en ga ik mijn Santos Travelmaster 2.8 verkopen.

Ik kocht de fiets in 2016 (24 juni 2016) bij een outdoor winkel hier in de buurt die ermee ging stoppen. Het was een van de demo's die hij toen sinds een kleine 3 jaar in de winkel had staan omdat het gewoonweg niet liep. Het was dus eigenlijk gewoon een nieuwe fiets toen ik hem aanschafte in 2016.

Ik heb er zelf (pas) 1.500 kilometer mee gefietst en de fiets is in nieuwstaat. Er zit een Brooks 67 aged zadel op (eventueel met nieuw Santos zadel), ergon grips, Magura HS 33 hydraulische remmen, Santos pedalen, low riders en tubus achterdragers.

Omdat ik nog twijfel, wil ik hier eens een balletje opgooien of er interesse is bij iemand in mijn fiets en misschien ook wel om een idee te krijgen wat ik ervoor zou kunnen vragen.

Afbeelding

edit: verkeerd alternatief zadel genoemd
Niemand die me advies kan geven wat mijn fiets waard zou zijn? Ik snap dat iedereen er al eentje heeft :-)
Santossen gaan soms voor opmerkelijk hoge prijzen naar een volgende eigenaar; dat wil zeggen: slechts een klein aantal honderden euro's onder de gangbare winkelprijs.(Jouw aanschafprijs is lager, maar dat maakt niet uit)
Als je wat rondneust op marktplaats krijg je ook wel een indruk.
Als je in het midden van het land woont is dat uiteraard gunstiger dan weanneer je in een hoek woont.
Hoi Leon

Ik heb op MP gekeken maar er staan er maar weinig op zag ik. Of veel oudere fietsen. Ik zal de advertentie eens aanpassen met de gegevens van het paspoort erbij en wat foto's van de fiets zonder karretje -)

Maar ik heb dus echt geen idee wat ik ervoor moet vragen :-(
Max2015 schreef:Ik heb op MP gekeken maar er staan er maar weinig op zag ik.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=12
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=13
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=15
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =lr&pos=16

Dat moet toch een indruk geven.
Max2015 schreef:Maar ik heb dus echt geen idee wat ik ervoor moet vragen :-(
Leon schreef:slechts een klein aantal honderden euro's onder de gangbare winkelprijs.
https://www.bike4travel.nl/vakantiefiet ... er-28.html

Idee voor een vraagprijs: € 1700 - 300 = € 1400,- ?
:-) die had ik gezien maar zijn allemaal wat exotischer. Heel groot of klein of wat ouder of een 2.6
Op het paspoort staat geloof ik het bedrag van over de 2.000 euro vanwege alles wat erop zit.
Zucht. Ik vind het nog steeds een fijne fiets overigens

Opvallend dat niemand hier een mooie zo goed als nieuwe Santos 2.8 zoekt :roll:
Ik hoop niet dat jij er indertijd 2000,- voor hebt betaald, als testfiets. Grootste verschil met mijn 2.6 zijn de remmen en die rechtvaardigen geen prijsverschil van 400,-

Ik zou denken dat de prijs van 1400,- een keurige is voor een fiets van 4 jaar oud. Misschien zelfs wel genereus te noemen.
quote="Max2015"

> die had ik gezien maar zijn allemaal wat exotischer.
> Heel groot of klein of wat ouder of een 2.6
Groot of klein of 2.6 maakt niet echt veel uit. 2.6 is minder populair aan het worden, dat wel.

> Op het paspoort staat geloof ik het bedrag van over de
> 2.000 euro vanwege alles wat erop zit.
Er zijn zat mensen die ervoor zwichten, maar als ik iets tweedehands koop ga ik uit van de huidge winkelprijs en trek er wat af omdat ik geen garantie heb of niet zelf de kleur etc. kan kiezen. Er mag dan een mooi zadel etc. op zitten, maar als dat zadel mij niet bevalt is het helaas 0,0 voor mij waard.

>Zucht. Ik vind het nog steeds een fijne fiets overigens
Dat is het zeker.

>Opvallend dat niemand hier een mooie zo goed als nieuwe Santos 2.8 zoekt :roll:
Het is juli. De gouden tijd voor de fietsenhandel is het vroege voorjaar tot het voorjaar.
Zet er een ambitieuze maar realistische prijs bij en heb geduld. Advetenties op MP blijven maar 6 weken (klopt dit nog?) staan, maar reken er niet op dat dit de eerste keer lukt.
Als hij niet in de weg staat kun je hem zelfs volgend voorjaar verkopen.
Ach, misschien zitten veel forumleden nu op de fiets?
(en uw advertentie staat er pas een uur of 20 .....)

Groet, Tom.
Ik denk overigens ook dat dit de 2.8 "Special" is, die juist helemaal niet speciaal is, maar nogal standaard. Net als mijn 2.6. Wat anders met de mijne is, is de XT derailleur (niet zo boeiend), de XT shifters (iets boeiender) en mogelijk de XT-naven (wel boeiend, maar eigenlijk niet zo gewenst). En de remmen natuurlijk.

Yup, ik blijf bij mijn mening.

Als je er 1400,- voor kunt vangen, is dat netjes. En anders er lekker op blijven rondtoeren want het is gewoon een prima kilometervreter die je niet in de steek zal laten!
Travelmaster schreef:Ik hoop niet dat jij er indertijd 2000,- voor hebt betaald, als testfiets. Grootste verschil met mijn 2.6 zijn de remmen en die rechtvaardigen geen prijsverschil van 400,-

Ik zou denken dat de prijs van 1400,- een keurige is voor een fiets van 4 jaar oud. Misschien zelfs wel genereus te noemen.
Een vier jaar oude fiets zonder enige service of garantie voor meer dan tweederde van de koopprijs, ja, dan mag je als verkoper wel je handjes dichtknijpen.
Max2015 schreef:een idee te krijgen wat ik ervoor zou kunnen vragen.
Iets meer dan de helft van de aanschafwaarde.
Ik zou op de foto zetten wat er te verkopen valt, en niet in de marktplaatstekst allerlei dingen eraf halen zoals de caravan.

En met een vraagprijs werken, al is die hoog dan wordt er vaak wel een bod gedaan.
Hoi Max,
Klopt inderdaad wat Leon zegt, Santossen (maar ook andere hoog kwaliteit merken) behouden veel van hun marktwaarde. Als ik op de site van Santos kijk dan is een nieuwe fiets (2017) 2179 afgemonteerd met XT en HS33 waard. Maar jou fiets is 3 jaar oud gekocht in 2016, dus uit 2013. Ik heb geen idee wat de prijzen toen waren maar dat zal ongetwijfeld lager zijn. 1400 a 1500 euro is een hele nette prijs. Daar mag je echt tevreden mee zijn.
Maar waarom gooi je het niet over een andere boeg? Als je graag een Santos met Rohloff wilt hebben dan zou je ook naar een dealer kunnen stappen met je verhaal en kijken of je jou fiets in kunt wisselen voor een Rohloff variant. Wellicht komen jullie er samen uit en ben je ook het 'gedoe' met zelf verkopen uit de weg gegaan.
Is dat een idee? Of heb je dat al geprobeerd?
@ marco: nee inruilen lijkt me helemaal niet gunstig eerlijk gezegd. De dealer wil tenslotte ook weer verdienen aan de Travelmaster dus ergens gaat dat natuurlijk heen. Ik weet het ook niet zeker
Ik denk dat inruilen helemaal niet zo ongunstig hoeft te zijn, dealer verdient ook weer aan de nieuwe fiets die je koopt. Eens gaan praten kan vast geen kwaad.
Volgens mij is het verstandigste advies om er gewoon mee door te rijden. Er is niks mis met een goede derailleur fiets. De enige reden zou kunnen zijn als je de fiets voor iets heel anders zou willen gebruiken, zoals een tocht om de wereld, of als het ding toch niet de goede maat is natuurlijk.
Wim schreef:Volgens mij is het verstandigste advies om er gewoon mee door te rijden. Er is niks mis met een goede derailleur fiets. De enige reden zou kunnen zijn als je de fiets voor iets heel anders zou willen gebruiken, zoals een tocht om de wereld, of als het ding toch niet de goede maat is natuurlijk.
Als de eigenaar liever op een Rohloff rijdt is er alles mis met een goede derailleurfiets. Het is maar net wat je wil he.
Het punt is dat het financieel veel verstandiger is niet steeds op eerdere beslissingen terug te komen, tenzij er een overwegende reden is. Het maakt het leven ook wat rustiger.
Wim schreef:Het punt is dat het financieel veel verstandiger is niet steeds op eerdere beslissingen terug te komen, tenzij er een overwegende reden is. Het maakt het leven ook wat rustiger.
"Steeds"...? Ik denk dat dat wat voorbij gaat aan het punt. Financieeltechnisch is dat niet handig nee, en al helemaal niet als je dat vaak doet want dan verlies je erop. Je kunt er in dit geval voor kiezen om je verlies te nemen en hem te verkopen en op de fiets die je eígenlijk wilde te gaan rijden. Maak het niet groter dan het is Wim;).