Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door Birma - Forum Wereldfietser

fietsen door Birma

Wij zijn al lang aan het fietsen en willen nu vanuit Australie terugvliegen naar Bangkok om vanuit hier door te vliegen naar Birma. Heeft iemand tips voor een route in dit land.

Alvast bedankt!!

Bas en Sandra

Het wordt druk in Birma! Frank van Rijn gaat er binnenkort naar toe. Ook Eric Schuijt en Carla vertrekken eind oktober. Wellicht weet Eric door al zijn voorbereidingen meer: www.vakantiefietser.nl
Wij vertrekken met kerst naar Yangoon. De route die we willen nemen is die van AWOL, maar als iemand suggesties heeft voor een aardig uitstapje houden wij ons aanbevolen.
Hoe druk zijn de highlights als mandalay, lake inle en Pagan ondertussen?

Dank voor een reactie, Chris en Elvira

Wij zijn inmiddels weer terug uit Myanmar..en nu in Zuid India voor het vervolg van onze reis.

Myanmar was prachtig en de toeristische plekken zijn nog lang niet zo druk als ergens anders, maar goed het was ook nog niet helemaal hoogseizoen.

Problemen waar wij wel tegenaan zijn gelopen is het feit dat je van de overheid niet overal mag overnachten en ook voor een fietser maken ze dan geen uitzonderingen. Wij hebben de hoofdweg van Yangon naar Mandalay gevolgd met een uitstapje naar de Rock Pagoda. Om dit laatste te bereiken is geen probleem. Vervolgens hebben wij overnacht in de volgende plaatsen:

Bago
Nyaunglebin (net op het randje en met tussenkomst van de politie maar net een kamer kunnen krijgen)
Taungoo
Pyimana, hier mag niet meer overnacht worden en de politie heeft ons gedeporteerd naar Meiktila, de eerste plek waar weer buitenlanders mogen slapen. Dus ook steden tussen Taungoo en Meiktila zijn of limits voor buitenlanders op dit moment.
Mt. Popa (popa village overnacht)
Bagan
met de boot naar Mandalay aangezien na diverse informatiebronnen hiertussen geen overnachtigingsmogelijkheden bestaan
Mandalay en vanuit daar terug met de bus naar Yangon

Voor zover wij weten volgt AWOL dus deels deze route en zul je dus tegen dezelfde problemen aanlopen.

Het omwisselen van dollars naar FEC is afgeschaft, en zet bij binnenkomst bij de douane je fietsen in het paspoort. Een tip wellicht bij de MTT in Yangon kun je een boekje met hotels halen die licensed zijn voor buitenlanders updated voor 2005, maar goed daar stond dus ook Pyimana in.......

Veel plezier alvast.

Bas en Sandra

Ik fietste verleden jaar wel van Mandalay naar Bagan. De weg ligt er slecht bij maar was echt de moeite van het fietsen waard. Ik vond een overnachtingsplaats in het stadje Myingyan, in het One Star Guesthouse. Behrijving hoe je er komt vind je op mijn website. Geniet van het fietsen in Burma, is echt super. Ik zou vooral de hoofdweg tussen rangoon en Mandalay mijden, en een volgende keer wat meer noordelijk van Mandalay proberen te fietsen. De weg naar inle lake met de mooie klim ertussen is ook schitterend, inle zelf vond ik een beetje overroepen.
Ik hoorde onlangs dat het militaire regime de hoofdstad zou verplaatst hebben van rangoon naar een Pyinmana.