Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Anti diefstal wiel sleutel namaken? - Forum Wereldfietser

Anti diefstal wiel sleutel namaken?

Hoi,

Bij mijn fiets heb ik een "sleutel" of tool gekregen waarmee ik mijn wielen eruit kan halen en niet een dief. Ik heb er echter maar 1 van, en zou er niet aan moeten denken die kwijt te raken en de schroefdraad te moeten doorboren om toch het wiel eruit te kunnen halen.

Weet iemand of en zo ja hoe die sleutels bijgemaakt kunnen worden?

Afbeelding
Is toch gewoon inbus?
Werkt een inbussleutel niet?
Ik vermoed dat het schroefje dat door de inbus steekt een palletje in de QR indrukt, waarna het wiel er pas uit kan komen...
Kun je die niet bij de leverancier van de wielen nabestellen?
Nee het is geen gewone inbus. m-gineering heeft ze.
Dat schroefje kan ook helemaal los komen en kwijt raken, wat deze sleutel eveneens vrij waardeloos maakt.

Dit 5-hoekige systeem wordt onder meer verkocht door Contec. Ik heb de sleutels nog nooit los in de verkoop gezien. Altijd moet er een heel setje aan worden geschaft.
M276 schreef:Is toch gewoon inbus?
Inbus heeft 6 vlakken, deze volgens mij 5.

Anders zou er weinig anti-diefstal aan zijn :wink:

Renaat
Niet iedereen loopt met een inbussleutel op zak :)
Ik heb ze ooit wel eens los besteld bij de Contec leverancier.
Bedankt allen, ik heb even navraag gedaan bij m-gineering of zij mij kunnen helpen aan een reservesleutel oid.
Ga gewoon bij jouw fietsenboer langs en vraag of hij het bij groothandel Hartje kan bestellen.
Of vraag het aan Marten. Dat scheelt hem weer een half uur vijlen en jou een boel geld :D
Eric Schuijt schreef:Ga gewoon bij jouw fietsenboer langs en vraag of hij het bij groothandel Hartje kan bestellen.
Of vraag het aan Marten.
Uhm, dat heeft de vraagsteller toch net gedaan?
cdj schreef:Bedankt allen, ik heb even navraag gedaan bij m-gineering of zij mij kunnen helpen aan een reservesleutel oid.
Carl