Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Berlijn - Forum Wereldfietser

Berlijn

Beste forumleden,

Ik ben van plan om deze zomer van Nederland (Arnhem) naar Berlijn te fietsen. Ik heb aangeschaft de kaart van Bikeline, Europa-Radweg R1. Ik heb gezien dat de route op die kaart veel slingert en kronkelt. Kent iemand een alternatieve kaart voor mijn voorgenomen route, waarbij er meer direct naar Berlijn wordt gefietst? Ik wil ongeveer 100-110 km per dag doen, gem ong 19-20 km per uur (weer en wind afhankelijk). Overnachten in B&B of goedkope hotels. Heeft iemand tips of wellicht ervaring met deze route?

met groet,
Harry
Wij fietsten in 2015 Deze route.Grotendeels vlak, door landbouwgebied, rustige wegen, deels onverhard maar nooit echt moeilijk.
Bedankt
Ik sneed gewoon wat rare bochten af van de R1-route, dat scheelt ook flink. De R1 meandert nogal.
Heb deze route tijdje terug ook gedaan. Heel goed te doen, en erg mooie route! Als je 100-120 km per dag wil fietsen zou ik boven de Harz langs gaan. Daar kan het af en toe een beetje heuvelig zijn. Maar... dan mis je die mooie bosweggetjes door de Harz.
Kamperen is ook leuk langs de R1. Veelal kleine, knusse campings.
Veel plezier!!
Laatste keer dit stuk in 6 dagen gedaan en voor 90 % het MittellandKanal gevolgd , redelijk tot goede fietspaden en vrij recht. OK ...geen lange afdalingen.
Groeten van Pier