Ik zou het nog bijna vergeten te vermelden: de zadeldekken van de meeste Brookszadels (vraag me niet welke) zijn vanaf een aantal jaartjes geleden van dunner leer gemaakt dat sneller rekt. Het kwam ongeveer overeen met de gang van Brooks naar Italië.
Dat betekent dat je het zadel eerder zal moeten opspannen, en opnieuw.
Omdat de lengte van de spanbout beperkt is tot een paar centimeter extra rek is de te bereiken levensduur van de zadels daarmee ook teruggelopen.
Met mijn eerste zadel heb ik 90.000 km gedaan. Met de huidige ben ik blij met een kwart daarvan.
Als klap op de vuurpijl heeft Brooks ook nog eens zogeheten pre-aged zadels op de markt gebracht. Dat houdt in dat het zadeldek er uit ziet alsof een medewerker van Brooks er al 10.000 km op gezeten heeft. Ik verwacht niet dat dat bevoorderlijk is voor de levensduur.
Dat betekent dat je het zadel eerder zal moeten opspannen, en opnieuw.
Omdat de lengte van de spanbout beperkt is tot een paar centimeter extra rek is de te bereiken levensduur van de zadels daarmee ook teruggelopen.
Met mijn eerste zadel heb ik 90.000 km gedaan. Met de huidige ben ik blij met een kwart daarvan.
Als klap op de vuurpijl heeft Brooks ook nog eens zogeheten pre-aged zadels op de markt gebracht. Dat houdt in dat het zadeldek er uit ziet alsof een medewerker van Brooks er al 10.000 km op gezeten heeft. Ik verwacht niet dat dat bevoorderlijk is voor de levensduur.