Additionally, paste this code immediately after the opening tag: magura loopt aan - Forum Wereldfietser

magura loopt aan

Dag Allen

De linkerzijde van mijn magura velgrem wilt niet volledig terug. Ik kan deze met de hand terugduwen. Maar gaat niet van zichzelf terug.
Heb reeds met een spray dit trachten op te lossen.
Magura van het type dat op een verende vork gemonteerd staan.

Zie afbeelding
Afbeelding

Waar dient deze bout voor?
Afbeelding

Ik vind niet direct iets terug op het net ivm deze type magura remmen. Wel van de gewone met de beugel (staan op m'n andere fiets en kan je al een beetje manipuleren met wat opzij te duwen :-) ).

Deze niet dus...

Alvast bedankt.
Guy
Ik adviseer om hier toch ff een fietsenmaker naar te laten kijken. Op het verwisselen van mijn remblokken na, blijf ik van mijn Maguraremmen af.
Staat in dit draadje misschien een bruikbare tip?

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=20069

In dat draadje gaat het over een ander type Maguraremmen, maar het kan zijn dat de genoemde oplossingen werken.

In mijn eigen ervaring na 10 jaar Magura's (HS33): eens in de paar jaar loopt een blokje vervelend aan. Kwestie van het vuil naast/achter het blokje verwijderen. (Maar je kunt pech hebben als er een andere oorzaak is dan vuil bij het blokje zelf.)
Met het boutje op foto 2 kun je het remblokje naar binnen en naar buiten draaien. Daarmee kun je het aanlopen in principe verhelpen. Als het blokje na het inknijpen van de remmen niet goed terugkomt in de uitgangspositie is schoonmaken van de cilinder waarop het blokje zit de beste optie. Daarvoor de rem naar buiten draaien mbv de hendel onder de rem, remgreep indrukken en vastzetten met bv,. een elastiek of een spanbandje en vervolgens de cilinder goed schoonmaken met een wattenstaafje oid. Ten slotte een klein drupje olie op de cilinder. Meestal doet hij het dan weer een hele tijd probleemloos.
Zit er onder jouw remgreep ook een draaiknopje zoals in deze foto?
Afbeelding
Zo ja, draai dat knopje dan eens helemaal terug (=tegen de klok in). Knijp nu in de remgreep en kijk of het remblokje wél terugbeweegt. Zo ja, dan is dit knopje (de turbo pad adjuster) waarschijnlijk niet volledig teruggedraaid bij het inzetten en afstellen met nieuwe remblokken.
Inderdaad! problem solved...
Het ziet er op deze fiets wel iets anders uit maar hoe heb ik daar over kunnen kijken...fiets is niet van mij en rij zelf met racegrepen HS 66 waar zulks niet op voorzien is....:-). Ga ik zeker niet meer vergeten.

Bedankt allen voor de tips en goede raad!

Afbeelding