Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lowrider hoe te verwijderen? - Forum Wereldfietser

Lowrider hoe te verwijderen?

Beste wereldfietsers!

Ik wil graag mijn lowrider verwijderen (santos 2.6) maar ik zie dat deze gemonteerd zit aan mijn spatbord, en deze wil ik nu net niet kwijt :D.
Meen mij te herinneren op het forum gelezen te hebben over verwijderde lowriders. Iemand een tip?
Omdat ik met halfvolle tassen rondrij leek het mij een goed idee twee tassen op te heffen en daarvoor in de plaats twee Anything cages te monteren, salsa op santos :twisted: ook voor de montage van salsa op voorvork kan ik nog weinig vinden dus als er iemand zo rond rijdt en dus tips heeft, graag!
Je bedoelt dat de stangetjes van de spatborden aan de lowrider vast zitten? Is dat niet eenvoudig op te lossen door de stangetjes vast te maken aan de vork op de plek waar daar nu de lowrider aan vast zit?

En in plaats van de anything cage kun je als echte santosliefhebber natuurlijk ook twee santos alleshouders bevestigen. Ook daarvoor is wel een manier te verzinnen... met bijvoorbeeld zoiets:

Afbeelding
Hi Travelmaster,

Dank voor je reactie, ja inderdaad zo zou ik het willen maar dat scheelt een cm of 2,5, dus de plek waar de spatbordstangetjes aan de lowrider zitten zitten niet op dezelfde plek als waar ik die stangetjes op zou moeten monteren bij de as. Hoe overbrug ik die afstand?

Santos liefhebber ja, maar die alleshouders zijn wel echt enorm lelijk :D dus daar trek ik de grens :wink:

heb je misschien nog de link naar de foto met "zo iets" , dat ziet er wel handig uit!! :idea:
Aan de kant waar het stangetje aan het spatbord zit, hebber vermoedelijk nog wat ruimte. Draai het moertje los (dat kan) en schuif het richting vork...?

Lelijk, maar zó handig ;)!
haha je bedoelt dat zelfde moertje waarmee je je afstand band/spatbord aanpast.... ja zo ver was ik wel maar dan kom ik dus te kort, maw ze zijn niet lang genoeg... :?:
Even naar de fietsenmaker om te kijken of hij nog wat heeft liggen. Ik heb er genoeg, spatborden zelf sneuvelen bij mij sneller dan de stangetjes, en anders misschien bij een onderdelenhuis, al zijn die ook niet meer wat het ooit was.
cosnemo schreef:haha je bedoelt dat zelfde moertje waarmee je je afstand band/spatbord aanpast.... ja zo ver was ik wel maar dan kom ik dus te kort, maw ze zijn niet lang genoeg... :?:
Hee dat had ik niet verwacht... zou bij mezelf eens moeten checken. Stel je vraag anders eens aan Santos zelf, wellicht weten zij welk onderdeel dan nodig is. SKS spatbord denk ik?
Die stangetjes zijn gewoon los te koop.
Of misschien wil _Peter_ er wel wat van op de post doen...? :wink: