Was ik tot het Paasweekeinde zeer enthousiast over de Vango Omega 450 XL die ik in februari 2015 aanschafte, inmiddels ben ik een tikje minder enthousiast. Na de eerste nacht op het NKT-gedeelte van Beek en Hei in Otterlo pakten we de tent namelijk in om door te reizen naar de volgende camping, toen een van de stokken "ping" deed, en overlangs gescheurd bleek te zijn. Nadere inspectie leerde dat het busje dat het ene deel met het andere deel verbindt, geklonken zit. Op de puntjes waar het geklionken is, ontstaan haarscheurtjes. Bijna alle stokdelen van de twee stokken met de grootste diameter vertonen ze. Helaas zit er bij de tent geen reservebusje, maar een pluim gaat uit naar de heren van alleswinkel Novy in Otterlo - zij fixten sneller dan ik zelf had gekund een busje. De rol ductape die ik kocht heb ik op een volgende camping benut om alle delen preventief te tapen.
De tent heeft het voor de rest van de trip gehouden. Hij is echt heel fijn en zelfs met 4 volwassenen en een peuter kun je er prima in zitten. De prijs van 300,- laat zich nu echter wel verklaren, ben ik bang. Ik ga maar een beroep doen op coulance, want m'n twee jaar garantie is dus net met een paar maanden verstreken. Zou zonde zijn, benieuwd hoe hiermee wordt omgegaan.
Overigens begaf ook mijn MSR Dragonfly het, zomaar opeens. Had ik net zo'n beetje preventief elk rubbertje vervangen, gaat-ie lekken op een plek waar je een rubbertje zelf niet eens kúnt vervangen. Ik ben daar ook een beetje klaar mee, deze gaat MP op. Ik ga terug naar gas, ga voorlopig toch niet weg met vliegtuig - en we hebben probleemloos met één pitje voor 4 man kunnen koken. Scheelt ook weer gewicht en stank.
De tent heeft het voor de rest van de trip gehouden. Hij is echt heel fijn en zelfs met 4 volwassenen en een peuter kun je er prima in zitten. De prijs van 300,- laat zich nu echter wel verklaren, ben ik bang. Ik ga maar een beroep doen op coulance, want m'n twee jaar garantie is dus net met een paar maanden verstreken. Zou zonde zijn, benieuwd hoe hiermee wordt omgegaan.
Overigens begaf ook mijn MSR Dragonfly het, zomaar opeens. Had ik net zo'n beetje preventief elk rubbertje vervangen, gaat-ie lekken op een plek waar je een rubbertje zelf niet eens kúnt vervangen. Ik ben daar ook een beetje klaar mee, deze gaat MP op. Ik ga terug naar gas, ga voorlopig toch niet weg met vliegtuig - en we hebben probleemloos met één pitje voor 4 man kunnen koken. Scheelt ook weer gewicht en stank.