Tijdens een fietsvakantie komt het wel eens voor dat je fietsband versleten is en dat je dus een nieuwe moet kopen. Ik heb dit regelmatig meegemaakt. Dit is echter geen probleem en ik heb dus ook altijd een goede band kunnen vinden. Wat mij opvalt is dat je veel minder voor een buitenband betaald dan in Nederland. Oke, ik had dan niet een Schwalbe of Continental maar de banden die ik kocht waren zeker wel van goede kwaliteit. Afgelopen zomer was het dus ook weer raak. Band versleten, we moesten een nieuwe hebben. In een fietsenzaak in Belgie vonden een Vredestein Perfect met antieklaag, prijs slechts 10 euro!!! Naar mijn idee erg goedkoop. Thuisgekomen, ben ik gaan informeren wat je in Nederland voor deze band betaald. Maar liefst 25,95 euro!!! Worden we hier in Nederland nou uitgebuit?? Een Nederlandse fietsband waarvoor je in Belgie minder dan de helft betaald!
Het loont de moeite om in het buitenland te shoppen, zeker via internet is dit makkelijk, bij Roseversand hebben ze Conti Top Touring in de aanbieding, 9,90 per band en 4stuks voor 30 euro. Bij de fietsenzaak om de hoek ben je al gauw 100 euro kwijt voor 4 banden.audrey schreef:Tijdens een fietsvakantie komt het wel eens voor dat je fietsband versleten is en dat je dus een nieuwe moet kopen. Ik heb dit regelmatig meegemaakt. Dit is echter geen probleem en ik heb dus ook altijd een goede band kunnen vinden. Wat mij opvalt is dat je veel minder voor een buitenband betaald dan in Nederland. Oke, ik had dan niet een Schwalbe of Continental maar de banden die ik kocht waren zeker wel van goede kwaliteit. Afgelopen zomer was het dus ook weer raak. Band versleten, we moesten een nieuwe hebben. In een fietsenzaak in Belgie vonden een Vredestein Perfect met antieklaag, prijs slechts 10 euro!!! Naar mijn idee erg goedkoop. Thuisgekomen, ben ik gaan informeren wat je in Nederland voor deze band betaald. Maar liefst 25,95 euro!!! Worden we hier in Nederland nou uitgebuit?? Een Nederlandse fietsband waarvoor je in Belgie minder dan de helft betaald!
De verzendkosten vallen mee, slechts 5,50 euro.
http://roseversand.de/rose_main.cfm?KAT ... =0&CID=175