Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dinsdag 4 april Gerrit- idworx- Gaastra avond bij De Vakantiefietser, Amsterdam - Forum Wereldfietser

Dinsdag 4 april Gerrit- idworx- Gaastra avond bij De Vakantiefietser, Amsterdam

Als je dinsdagavond naar een boeiend verhaal wilt luisteren, kom dan naar De Vakantiefietser in Amsterdam.
Gerrit Gaastra vertelt dan over de geschiedenis van zijn bedrijf en zijn fietsen.
De oPinon BLT zal zeker aan bod komen; de eerste fiets waar je zowel 27,5 als 28 inch wielen in kunt krijgen. En zo zijn er meer ontwikkelingen die bij idworx vandaan komen. En ik vind dat veel merken eigenlijk schatplichtig aan idworx zijn :-)
Dus kom luisteren naar zijn ideeën en zo kom je te weten hoe de toekomst van het fietsen eruit zal zien.

(Oh ja, hij is 4e generatie fietsenbouwer; Overgrootvader richtte Batavus op, Pa en Ma zijn begonnen met Koga Miyata en Gerrit begon met idworx.

Aanvang 20:00 uur
Entree; neem iets lekker voor Gerrit en/of mij mee.
Wel aanmelden, want vol is vol: eric@vakantiefietser.nl
De Vakantiefietser schreef:... de eerste fiets waar je zowel 27,5 als 28 inch wielen in kunt krijgen.
Mwah. Dat lukt bij alle 29ers die ik heb staan :wink:

Niettemin: veel plezier!
Travelmaster je hebt helemaal gelijk! Alleen wordt het nu meer gepropageerd :D
Dit doet mij denken aan aanbidders van dure gadgets die bijeenkomsten van Elon Musk (Tesla) of Steve Jobs (Apple) bijwonen.
jeroen_ schreef:Dit doet mij denken aan aanbidders van dure gadgets die bijeenkomsten van Elon Musk (Tesla) of Steve Jobs (Apple) bijwonen.
En je schrijft het op een manier alsof dat niet zou moeten ofzo? Sommige mensen hebben een voorliefde voor een merk. Sommigen niet. Die laatsten zullen er waarschijnlijk niet zijn.

Overigens is een bijeenkomst met Steve Jobs tegenwoordig maar een dooie boel.
Een 650B wiel (dwz etrto 584) in een fiets met grotere wielen plaatsen is al lang een manier om van een fiets met smalle bandjes een fiets met bredere bandjes te maken. Dan moest je wel van raceremmen met max 49 mm drop naar remmen met grotere hoeven zoals de Tektro R559 met max 73 mm drop. Schijfremmen maakten dit natuurlijk een stuk makkelijker. De Rohloff naaf maakte dit dan weer moeilijker omdat de versnelling nu in het wiel zat. Bij Pinion kan het dus weer wel voor niet teveel geld, omdat de versnellingsbak in het bracket zit. Of je dit allemaal wilt is wel weer een ander verhaal.
En bij de meer gangbare fietsen zoals een 29er met derailleur is het ook al geen issue, als je het per se zou willen. Alleen even rekening houden met de veranderende BB-drop en balhoofdhoek :wink: Maar we dwalen af.