Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tablet opladen met naafdynamo - Forum Wereldfietser

Tablet opladen met naafdynamo

Mijn oude Galaxy Tab 2.0 kon ik opladen vanaf mijn naafdynamo. Of vanaf de batterij die ik met die naafdynamo op kan laden. Maar mijn nieuwe Galaxy Tab 7.0 blijkt 2,1 A stroomsterkte te moeten hebben. Dat redt de naafdynamo of de batterij niet. En ook niet de powermonkey die met zonnecellen wordt opgeladen.
Iemand ervaring hoe je dit op kunt lossen?
Ken je deze al: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... uller.html? Niet de goedkoopste oplossing maar hier valt nogal wat in te stellen
De beste oplossing is de Forumslader. Zeker voor een tablet; de max output is 3A. Deze omvormer met ingebouwde buffer is echt veel efficiënter (begint al te leveren bij zeer lage snelheden) en komt als superieur uit alle testen. De omvormers zoals de e-werk en de usb-werk zijn echt al heel oud en zeker voor een tablet geen goed idee.
JaapB schreef:Mijn oude Galaxy Tab 2.0 kon ik opladen vanaf mijn naafdynamo. Of vanaf de batterij die ik met die naafdynamo op kan laden. Maar mijn nieuwe Galaxy Tab 7.0 blijkt 2,1 A stroomsterkte te moeten hebben. Dat redt de naafdynamo of de batterij niet. En ook niet de powermonkey die met zonnecellen wordt opgeladen.
Iemand ervaring hoe je dit op kunt lossen?
Een optie kan zijn om de opvolger van de Dynamo Harvester (NC-17 Connect AppCon GT#1) te gebruiken in combinatie met een goede powerbank. Ik gebruik zelf de Xtorm XB102. Die heeft een output van maximaal 3A. De omvormer heeft een maximale output van 1A.

Voordeel is dat je je omvormer in je frame- of stuurtas kunt plaatsen samen met de powerbank. Je kwetsbare tablet kan op een veilig plekje in een bagagetas. Je kiest zelf het moment wanneer jij je devices wilt opladen/bijladen. Een ander voordeel is dat je je powerbank ook kunt laden als je een keer gebruik kunt maken van een stopcontact. Beter je powerbank ergens neerleggen dan je tablet.

Nadeel is het verlies wat optreedt omdat je de tussenweg van een powerbank gebruikt.