Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin melding : route wijkt af van beschikbare kaarten - Forum Wereldfietser

Garmin melding : route wijkt af van beschikbare kaarten

DAg,

ik heb een Garmin Oregon 600 met de Openfietsmap Benelux en OFM DBNL erop allebei met de laatste versies.

Van de week een tochtje gemaakt van 50 km en de route laten bepalen door de GPS door het adres op te zoeken . Heenweg ging prima maar terugweg kreeg ik de melding "route wijkt af van beschikbare kaarten, de route zal de wegen niet precies volgen. Wilt u de route herberekenen ja nee. "


Op internet gezocht naar oplossingen maar ik kom er niet helemaal uit. Waarom wordt op de heenweg wel een route gemaakt en wordt het op de terugweg niet gedaan?

Iemand suggesties, alvast bedankt
Potentiele problemen:
- 2 kaarten tegelijk aan, dan kan de route die gemaakt wordt niet goed kiezen tussen de kaarten.
- het beginpunt van je route (hotel / camping whatever) waar je van vertrok lag 'offroad'. De oregon heeft moeite met eindpunten die niet op een straat / weg liggen.
Ik vermoed eigenlijk dat het eerste het probleem is, maar misschien dat er nog andere mensen hier hun licht op willen werpen.
Ja, zowel Openfietsmap Benelux én OFM DBNL is inderdaad niet goed, omdat in de DBNL versie ook al de OFM Benelux zit. Die twee versies kunnen dus problemen veroorzaken, de OFM Benelux moet je dus sowieso eraf halen (alleen uitvinken is niet genoeg, je moet het kaart fysiek verwijderen van de SD kaart). Dit wil nog niet zeggen dat je van het probleem af bent want zoals rockhopper al aangeeft kan ook het tweede punt de oorzaak zijn. Dat zou je al simpel kunnen oplossen door een punt op de kaart aan te wijzen waarheen je wilt navigeren, zorg wel dat dat punt ook op een weg ligt.
Dag,

dank beiden. Ik had het probleem ook met 1 kaart er op, Had dus de andere kaart erop gezet om te kijken of dat beter gaat. Maar dat is dus niet de oplossing.

Ik had de route bepaald door via adres en huisnr te zoeken op de GPS. Ga nu de Benelux kaart verwijderen als ik het probleem heb opgelost waarom de computer opeens de sd kaart niet meer ziet in de GPS :D
Tip: gebruik een cardreader, kopiëren van een kaart gaat dan veel sneller dan met de gps gekoppeld aan je pc.