Na een heleboel mogelijke frames te hebben bekeken, ben ik uiteindelijk op basis van prijs en mogelijkheden bij een Surly LHT uitgekomen. Wilde graag even met jullie delen wat mijn ervaringen zijn.
1) Goed frame. Degelijk, goede afwerking en kan heel veel gewicht hebben. (berijder en bagage samen 161 kg)
2) Default geen mogelijkheden voor gebruik van shifters op het stuur, omdat de benodigde kabelstopppers die je op de onderbuis "Bosses" moet plaatsen er standaard niet bij zitten. (Je hebt de Shimano SM-CS50 nodig)
3) Geen mogelijkheid voor een achterstander zoals de Pletscher omdat Surly het belangrijker vond om op de linker horizontale achterbrug een spaakhouder te lassen..
4) Om een middenstander te plaatsen mag je nog eens € 25,- euro uitgeven om de speciale montageplaatjes voor een middenstander te kopen. (Merk Surly)
5) Ik heb er 50mm Almotions i.c.m. 65mm spatborden op weten te zetten, maar dat betekent wel dat je met de verfbrander aan de slag moet om de spatborden wat te modificeren... Ook denk ik dat ik niet door te dikke bagger wil rijden, omdat er niet heel veel clearance over is gebleven.
6) Totale materiaalkosten zijn € 1400,- Daar kun je veel andere fietsen voor kopen, maar het is mij in een half jaar niet gelukt om een fiets te vinden die aan mijn eisen voldoet en die rond dit bedrag zit.
7) Durf hem nog niet op de weegschaal te zetten, maar ik ga er vanuit dat deze wel een kilo of 16 weegt.
8 ) Het is redelijk passen en meten met Tubus dragers en Surly-frames. (Zou het zijn dat Surly zelf ook dragers verkoopt..
) Heb de Logo-Evo achter en de Tara voor. (Niet de 29'er versies)
9) Zonder de wereldfietser reparatiecursus (Beginner en gevorderden) was me dit niet gelukt. Bedankt Marten.
En dan hier het beeld..

Ee1ke
1) Goed frame. Degelijk, goede afwerking en kan heel veel gewicht hebben. (berijder en bagage samen 161 kg)
2) Default geen mogelijkheden voor gebruik van shifters op het stuur, omdat de benodigde kabelstopppers die je op de onderbuis "Bosses" moet plaatsen er standaard niet bij zitten. (Je hebt de Shimano SM-CS50 nodig)
3) Geen mogelijkheid voor een achterstander zoals de Pletscher omdat Surly het belangrijker vond om op de linker horizontale achterbrug een spaakhouder te lassen..

4) Om een middenstander te plaatsen mag je nog eens € 25,- euro uitgeven om de speciale montageplaatjes voor een middenstander te kopen. (Merk Surly)
5) Ik heb er 50mm Almotions i.c.m. 65mm spatborden op weten te zetten, maar dat betekent wel dat je met de verfbrander aan de slag moet om de spatborden wat te modificeren... Ook denk ik dat ik niet door te dikke bagger wil rijden, omdat er niet heel veel clearance over is gebleven.

6) Totale materiaalkosten zijn € 1400,- Daar kun je veel andere fietsen voor kopen, maar het is mij in een half jaar niet gelukt om een fiets te vinden die aan mijn eisen voldoet en die rond dit bedrag zit.
7) Durf hem nog niet op de weegschaal te zetten, maar ik ga er vanuit dat deze wel een kilo of 16 weegt.
8 ) Het is redelijk passen en meten met Tubus dragers en Surly-frames. (Zou het zijn dat Surly zelf ook dragers verkoopt..

9) Zonder de wereldfietser reparatiecursus (Beginner en gevorderden) was me dit niet gelukt. Bedankt Marten.

En dan hier het beeld..

Ee1ke