Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken?
Fietsvakanties. Dit jaar ga ik naar Girona fietsen (mei), eerder al naar Rome, Lugano. Ook voor weekje naar Denemarken oid.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Geen gejakker, daar heb ik mijn racefiets voor. Maar wel 20-25 per uur.
Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Voorkeur voor redelijk sportieve zit
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
In principe niet, of ik moet verdwalen
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Af en toe onverhard schelp/gravel, geen MTB eigenschappen nodig.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Bergen, heuvels, vlak, eigenlijk alle soorten omgeving.
Wat voor vakanties worden dat?
Kamperen met name, af en toe B&B. Dus alle gear gaat mee. Reis redelijk licht want sjouw het ook mee in rugzak bij trektochten.
Je lichaamslengte
196cm
Je gewicht
85kg
Je lichaamsbouw
Redelijk lange benen, binnenbeenlengte 98cm
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
15-20 kg
Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Stad, maar daar staat ie toch binnen
Wat is je budget?
Omennabij 1200 euro. Mag er 150 boven of onder maar dit is mijn richtprijs.
Welke fietservaring heb je?
Per jaar 8000-10000 op racefiets sinds 2005. Afhankelijk van wel/geen fietsvakantie nog 1000-2000 er bij.
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Op racefiets tot 150km met plezier, daarna omdat het moet. Op vakantie gemiddeld 100km met bagage.
Welke fietsen heb je (gehad)?
Vakantiefiets (zo mag je het eigenlijk niet noemen): 3x lange tocht gemaakt (Rome, Noord frakrijk, Lugano) op een Gazelle Medeo Track and Trail, ooit in 2009 voor 200 euro gekocht paar dagen voor vertrek naar Rome. Prima dienst gedaan maar loeizwaar, ik zit kaarsrecht. Remmen voelen niet al te betrouwbaar meer. Kortom, tijd voor vervanging.
Verder nog baanfiets en racefiets van Cinelli
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Ik kan basiszaken zelf. Bandje verwisselen remmen en versnellingsapparaat afstellen. Budget voor fietsenmaker is er zeker.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Indien het een goed onderhouden fiets is, waarom niet? Kijk al paar manden op marktplaats maar nog geeen treffer.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Onderstaande fietsen spreken mij aan. Een racestuur zou ik graag erop willen. Schijfremmen nooit mee gereden behoudens op mtb, lijkt me ook wel wat. Lastig is dat ik geen winkels heb gevonden waar ik onderstaande fietsen eens kan vasthouden, rondje kan maken. Ik woon in Amsterdam.
http://surlybikes.com/bikes/disc_trucker
http://www.bootleg.it/b-product2/hobo-rats/
http://www.konaworld.com/sutra.cfm
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Zou ideaal zijn, maar kan ook op de camping
Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Bij voorkeur bestel ik de fiets nog in Maart zodat ik er nog maandje op naar werk kan voor ik vertek.
Bij voorbaat dank voor jullie suggesties!
Groet Bram
Fietsvakanties. Dit jaar ga ik naar Girona fietsen (mei), eerder al naar Rome, Lugano. Ook voor weekje naar Denemarken oid.
Houd je meer van stevig doorfietsen of van relaxt de tijd nemen?
Geen gejakker, daar heb ik mijn racefiets voor. Maar wel 20-25 per uur.
Zoek je een fiets met een sportieve zit of juist een houding rechtop?
Voorkeur voor redelijk sportieve zit
Moet de fiets ook in het donker gebruikt gaan worden en hoe vaak?
In principe niet, of ik moet verdwalen
Wil je ook op onverhard gaan fietsen? Hoe zwaar onverhard is dat?
Af en toe onverhard schelp/gravel, geen MTB eigenschappen nodig.
Waar gaan de vakanties naar toe?
Bergen, heuvels, vlak, eigenlijk alle soorten omgeving.
Wat voor vakanties worden dat?
Kamperen met name, af en toe B&B. Dus alle gear gaat mee. Reis redelijk licht want sjouw het ook mee in rugzak bij trektochten.
Je lichaamslengte
196cm
Je gewicht
85kg
Je lichaamsbouw
Redelijk lange benen, binnenbeenlengte 98cm
Hoeveel kg bagage wil je mee kunnen nemen op de fiets?
15-20 kg
Waar woon je? (regio, grote stad of provincie is voldoende)
Stad, maar daar staat ie toch binnen
Wat is je budget?
Omennabij 1200 euro. Mag er 150 boven of onder maar dit is mijn richtprijs.
Welke fietservaring heb je?
Per jaar 8000-10000 op racefiets sinds 2005. Afhankelijk van wel/geen fietsvakantie nog 1000-2000 er bij.
Welke afstand fiets je nu maximaal op een dag voor je plezier?
Op racefiets tot 150km met plezier, daarna omdat het moet. Op vakantie gemiddeld 100km met bagage.
Welke fietsen heb je (gehad)?
Vakantiefiets (zo mag je het eigenlijk niet noemen): 3x lange tocht gemaakt (Rome, Noord frakrijk, Lugano) op een Gazelle Medeo Track and Trail, ooit in 2009 voor 200 euro gekocht paar dagen voor vertrek naar Rome. Prima dienst gedaan maar loeizwaar, ik zit kaarsrecht. Remmen voelen niet al te betrouwbaar meer. Kortom, tijd voor vervanging.
Verder nog baanfiets en racefiets van Cinelli
Wat kun je van fietsonderhoud? Heb je er tijd voor? Heb je budget om het een fietsenmaker te laten doen? Wil je een cursus fietsonderhoud volgen?
Ik kan basiszaken zelf. Bandje verwisselen remmen en versnellingsapparaat afstellen. Budget voor fietsenmaker is er zeker.
Wil je ook een tweedehands fiets overwegen?
Indien het een goed onderhouden fiets is, waarom niet? Kijk al paar manden op marktplaats maar nog geeen treffer.
Heb je bepaalde fietsen op het oog?
Onderstaande fietsen spreken mij aan. Een racestuur zou ik graag erop willen. Schijfremmen nooit mee gereden behoudens op mtb, lijkt me ook wel wat. Lastig is dat ik geen winkels heb gevonden waar ik onderstaande fietsen eens kan vasthouden, rondje kan maken. Ik woon in Amsterdam.
http://surlybikes.com/bikes/disc_trucker
http://www.bootleg.it/b-product2/hobo-rats/
http://www.konaworld.com/sutra.cfm
Wil je onderweg elektronica kunnen opladen?
Zou ideaal zijn, maar kan ook op de camping
Wil je de fiets op korte termijn, of heb je geen probleem met een tijdje zoeken of een wachttijd?
Bij voorkeur bestel ik de fiets nog in Maart zodat ik er nog maandje op naar werk kan voor ik vertek.
Bij voorbaat dank voor jullie suggesties!
Groet Bram