Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar pedalen Brompton - Forum Wereldfietser

Op zoek naar pedalen Brompton

Ik rij nu al een aantal jaren op een Brompton voor woon-werkverkeer, grofweg 4200km per jaar, in bijna alle weersomstandigheden. Nu ben ik op zoek naar een fatsoenlijke set pedalen. Het hoeft geen vouwpedaal te zijn. De Brompton heeft alleen een vouwpedaal aan de linkerkant, maar in de praktijk gebruik ik het invouwen nauwelijks.

De originele pedalen gaan nog geen jaar mee. Ze zijn sowieso te zwak, zelfs het niet-vouwpedaal voel je torderen onder je voeten. Het originele vouwpedaal was na 2000km al versleten, door het torderen ontstaat er speling op het plastic binnendeel, waardoor er een irritante tik in ontstaat. Bij het niet-vouwpedaal kwam na zo'n 4000km de hele lagerschaal in stukjes naar buiten...

Heb erna MKS FD-7 pedalen gehad. Die waren iets beter, alleen het vouwmechanisme is knullig. Al vrij snel zat het mechanisme vast door vuil en ook daar ontstond na zo'n 4000km zoveel speling op dat ze begonnen te klikken.

Nu heb ik een set Simson Elegant pedalen. Niet geheel verrassend; €15 voor een set :roll: ; zijn daar nu de lagers ook van overleden. Ze zien er opzich wel robuust uit en de rubber strips zijn wel zo fijn (heb een litteken op mijn enkel van het Brompton pedaal...), maar helaas...

Ik denk dat de slijtage vooral snel gaat door de positie van de pedalen, ze hangen nogal dicht bij de grond. Bij regen krijgen ze het zwaar te verduren.

Ik ben het vervangen een beetje zat en zoek dus een set pedalen die wat langer meegaan. Het moeten wel platformpedalen zijn. Ik heb naar MTB pedalen gekeken, maar die hebben praktisch allemaal spijker-achtige punten voor grip, dat lijkt me echt geen goed idee met normale schoenen.

Heeft iemand een suggestie voor een goede set platformpedalen?