Yep, een soort van Brinta is lekker (havermout, muesli, cruesli, en weet ik wat allemaal nog meer...) als ontbijt. Ik meng dat vaak met bijvoorbeeld rozijnen, en dan nog wat kaneelpoeder erbij. Best goed te eten. Een beetje suiker kan ook geen kwaad (melkpoeder spreekt voor zich, uiteraard).
Als lunch kun je denken aan pakjes noedels. Voedzaam, en makkelijk klaar te maken. Een kopje thee erbij (zeker als je naar een "koud" gebied gaat) is lekker. En wat dacht je van chocomelk: erg voedzaam ?n lekker!
's Avonds zijn er mogelijkheden als voorverpakte maaltijden. Als je echter naar een buitenland gaat wanneer het lastig kilo's meenemen is, dan zou ik ter plekke rijst ofzo kopen, en een hele mikmak aan dingen voor er doorheen bij meenemen (daar kopen).
Tussendoor kies ik voor makkelijke en lekker dingetjes. De welbekende Snickers is zomaar een voorbeeld. Of een reep lekkere chocolade (C?te d'Or!!!). Ook druiven kunnen lekker zijn ("ubas" of "uvas" in het Spaans), zolang je een makkelijke weg hebt. Gewoon in je stuurtasje en tijdens het fietsen lekker eten. Voor 's avonds neem ik soms een zakje chips mee o.i.d. (de inspanning van het fietsen in de bergen de volgende dag, zullen hopelijk de dichtslibbende bloedvaten weer vrij weten te krijgen door de verhoogde hartslag
).
Er zijn bij de outdoorspeciaalzaak ook broodroosters in handformaat te koop. Daarmee kun je lekker brood roosteren en bijvoorbeeld een tosti maken...
Voor de die-hards onder ons (een "normale" Nederlander doet zoiets niet, is mijn ervaring): gewoon brood meenemen, ook al wordt het oud. Zolang het niet zelf gaat fietsen, is het eetbaar
.
Alle voorverpakte dingetjes wegen natuurlijk vaak wel wat minder dan het ter plekke kopen van het eten. Maar soms is er weinig andere keuze...
Eet smakelijk!