Ik was afgelopen weekend op de Fiets en Wandelbeurs, en dan kijk ik ook altijd even of er nog interessante nieuwtjes zijn. Ik heb eerlijk gezegd niet echt veel gezien dat mij erg kon boeien. De enige bescheiden uitzondering was de nieuwe Exped Synmat UL, gemaakt van nieuw materiaal, en in een andere - licht oranje - kleur. Dat materiaal is stroever, zodat je er wat minder makkelijk afglijdt, het maakt wat minder lawaai, en, misschien wel het belangrijkste, het is sterker. Gewicht en isolatiewaarde zijn gelijk gebleven.
Er waren geen ultralight fietstassen (zucht) of spannende nieuw tentjes. Die tentjes beginnen wel een probleem te worden. Onze Bever in Groningen is onlangs verbouwd, en de tentenzolder is nu veranderd: de tenten zijn weg. Een tent in het echt zien blijft toch wel een noodzaak.
Er waren geen ultralight fietstassen (zucht) of spannende nieuw tentjes. Die tentjes beginnen wel een probleem te worden. Onze Bever in Groningen is onlangs verbouwd, en de tentenzolder is nu veranderd: de tenten zijn weg. Een tent in het echt zien blijft toch wel een noodzaak.