door
robhuls » di 14 feb, 2017 20:43
Interessant alternatief, bedankt voor de link. Mijn afweging zou zijn dat het misschien niet de goedkoopste optie is, maar wel een erg makkelijke. Als Soetens toevallig op je bestemming komt lijkt me dat nog makkelijker, je laat je fiets gewoon achter op de camping, hier moet je toch weer ergens iets met een doos fixen (als je ergens naar toe bent gefietst en terug wilt). Maar t.o.v. je fiets van trein naar trein zeulen en lang onderweg zijn, of je fiets van en naar een vliegveld slepen en het gedoe op de luchthaven, vind ik de combinatie van deze dienst met een budgetvlucht best aantrekkelijk. Paar uurtjes vliegen en je fiets komt vanzelf thuis weer aan, gemak dienst de mens.
Wat me wel tegenviel was de prijs, Rose stuurt voor E39 een trekkingfiets op en voor E20 doen ze de doos er ook bij, deze dienst vraagt E116, dat lijkt toch wel veel, zeker als de fiets met dezelfde DHL/TNT/whatever mee gaat. Maar als je dan kijkt wat Rose vraagt voor verzending naar Zweden (Rose - NL is natuurlijk maar een heel klein stukje), dan zit dat ook al op E85, waar deze dienst voor Italie-Nederland ook E116 vragen (enkele reis, Rose stuurt immers ook enkele reis). Als ze drie tientjes bij de prijs opzetten die Rose vraagt, dan lijkt me dat niet zo gek, anders verdien je ook niks aan de dienst, zoveel fietsen worden er niet door Europa gesleept door vakantiefietsers. De rest van je spullen ook mee sturen kost je nog eens E42, maar die vliegt anders ook niet gratis mee met een budget vlucht, net als je fiets niet. Mijn conclusie, goede dienst en de prijs lijkt ook reeel. Ik zou het alleen fijn vinden als ze ook dat doos gedoe voor 2 tientjes extra voor me oplossen.