door
Carl » za 21 jan, 2017 12:41
_Peter_ schreef:Naast alles wat je opsomt Carl, is denk ik niemand echt blij met een lekke band, het komt altijd ongelegen of je nu snel, veel of ver fietst (of allemaal),
Och, als ik op vakantie ben of een beetje aan het toeren en het is mooi weer, dan zit ik meestal niet zo met een lekke band. Nee, echt blij ben ik er ook niet mee uiteraard, maar om daar nou weer EUR 17 aan uit te geven...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(Velomobiel.nl noemt overigens geen prijs op de website, maar elders vond ik dit bedrag, "antilekvloeistof voor elektrische fietsbanden"
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
.)
[off-topic:]
_Peter_ schreef:Zelf rijdt ik ook op drie wielen maar dan zonder doosje er om heen, en de keren dat ik per jaar lek rijdt vallen gelukkig samen met de tijd dat de banden vervangen moeten worden. Ook Schwalbe Marathon Plus zijn geen eeuwig leven beschoren (na 3500km is het wel einde oefening (bij kleine wielen is het rubber eerder er af)
Zo! Ik verving de drie (telkens twee in gebruik, een reserve) Kojaks (35-406) van de voorwielen van mijn Quest na bijna 12.000 km, omdat het canvas zichtbaar begon te worden op het loopvlak. Overigens heb ik met die drie banden samen wel een keer of tien lekgereden, gedurende hun hele levensloop. De (50-559) Kojak achter houdt zich na 17.000 km nog uitstekend, nooit lekgereden ook.
Misschien kun je doen alsof die doos om je fiets zit en iets minder sturen teneinde je banden minder te slijten?
Carl