Hoi John, volgens mij heb ik iets soortgelijks ook bij andere merken gezien. Idworx heeft iets soortgelijks. Of het apart te koop is weet ik niet. Je zou het even aan een dealer, of aan Santos zelf, kunnen vragen, Ik vermoed van niet maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker.
Hoi Edwin/Travelmaster, wat de remmen betreft....ik ben altijd een enorme fan geweest van de Magura HS33 remmen. En ben dat nog steeds. Wat een enorme verbetering tov de vroegere cantilever remmen. Toen wij ermee begonnen te fietsen werden we voor gek verklaard. Maar ik ben heel blij dat we toen die stap hebben gezet. Deze remmen staan wat mij betreft heel erg hoog in kwaliteit en remkracht. Wilde daarom eigenlijk ook nooit schijfremmen hebben. De HS33 waren/zijn al zo goed, waarom wil je dan nog iets beters. Kan mij dus heel goed voorstellen dat je daarvoor gaat. Dat zijn zeker geen budgetremmen
. Je zit eigenlijk op het niveau om zaken te vergelijken die al heel erg goed zijn. En tja, dan zijn de hope remmen net weer een tikje beter. Minder kracht nodig, nog betere dosering, nog betere remkracht, onder alle omstandigheden. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het voor Lisette wel even wennen was. De eerste week remde ze nogal eens veel te hard....best wel eng in een afdaling
. Als je steil onverhard naar beneden gaat dan is je eerste reactie om al je vingers te gebruiken om te knijpen in de remhandel. Een vingertje is echter genoeg....en dat kost even wat tijd om daarop te vertrouwen. Maar dan is het ook heerlijk. met een vinger kun je de hele fiets laten stoppen.
Tja, en het is aan iedereen voor zich om te bepalen of hij/zij dat wil betalen. Daar ga ik niet over....gelukkig niet.