Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe graag ik [weg uit/in] in het Noorden van Spanje? - Forum Wereldfietser

Hoe graag ik [weg uit/in] in het Noorden van Spanje?

Ik zou een fietstocht willen maken in het Noorden van Spanje, eventueel gecombineerd met een oversteek van de Pyreneeën richting Frankrijk.

Ik zit echter met het volgende probleempje.

Ik zou inclusief vervoer, maar een week van huis willen weg zijn. Ik heb twee kleine kinderen die ik liever niet langer dan een week mis.

Ik kan, door vertrekplaatsen van Cycletours te combineren (https://www.cycletours.nl/bestemmingen-fietsbus/) hele mooie tochtjes creëren ...
Maar, dan zit ik nog steeds aan minstens 10 dagen door de beperkte vertrekdata. Jammer, want ik vind het hele fietsbusconcept erg handig.

Zijn ik er nog manieren over het hoofd om enigszins snel in de buurt van de Pyreneeën te geraken om zo iets meer flexibiliteit in de vertrekdata te werken? Andere busreizen, een of andere trein ...?

Vliegtuig probeer vanwege ecologische redenen te vermijden, en voor zover ik weet is de combo "TGV en fiets" eindeloos veel gedoe.
Helaas is mijn ervaring dat voor zo'n korte tijd de de auto de enige optie is!
(Lange) dag heen, auto bij een camping achter laten, weekje fietsen, en weer een (lange) dag terug!
Met Flixbus reis je ieder dag in 24 uur van A'dam naar Barcelona.
Moet Flixbus wel de fiets meenemen. Naar een hoop bestemmingen lukt dat niet afgaande op het boekingssysteem.

#edit : Ik lees net het volgende over het meenemen van fietsen bij Flixbus. Ik zocht in het boekingssysteem met de optie fiets aangevinkt. Als ik onderstaande goed begrijp kan een fiets altijd mee mits goed verpakt. Klopt dat? De vraag is hoe dat werkt met een fiets in een fietsdoos bij een overstapstation. Wie heeft ervaring?
https://www.flixbus.nl/service/bagage

Fietsen
Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Tijdens het boeken kun je tegelijk met het aantal personen selecteren hoe veel fietsen je mee wilt nemen (max. 1 fiets per persoon).

Als de route het niet toe laat om een fiets bij te boeken kun je je fiets in een geschikte transportbox/-tas verpakken. In dat geval wordt je fiets gezien als bijzondere bagage en moet deze worden geregistreerd via onze klantenservice (zie hierboven).

Bijzondere bagage
Elk stuk bagage dat de reguliere afmeting overschrijdt moet tijdens de boeking als bijzondere bagage worden aangemeld (bijv. ski’s/snowboard of muziekinstrumenten). Deze bagage moet vanaf 48 uur voor vertrek worden aangemeld via onze klantenservice: +49 (0)30 300 137 300*. De maximale afmeting van bijzondere bagage is 290 cm (= lengte + dubbele breedte + dubbele diepte) en mag maximaal 30 kg wegen. Iedere passagier mag maximaal één stuk bijzondere bagage bijboeken, maar garantie daarvoor bestaat niet. Elk stuk bijzondere bagage kost € 9 extra. Om schade aan je bagage of bagage van anderen te voorkomen verzoeken we je om je bijzondere bagage in een geschikte transportbox/-tas te verpakken.
@ Stef
Waar woon je in Belgie? Vanaf Rijsel kun je gemakkelijk met de TGV. Er zijn TGV's waarin je fiets meekan. Vanaf juli gaan de TGV's naar Bordeaux en het Baskenland aanzienlijk sneller en ze zullen vaker gaan. Dit zijn nieuwe treinen met plaatsen voor de fiets.
stef schreef:Ik zou inclusief vervoer, maar een week van huis willen weg zijn. Ik heb twee kleine kinderen die ik liever niet langer dan een week mis.
Dat is lastig want je hebt al gauw op zijn minst twee reisdagen nodig, een bijkom-dag waarop je maximaal de helft fietst en een vertrekdag waarop je - wees realistisch ook maar de helft fietst. Dan blijven er 4 hele dagen over. En dan heb ik nog geen dag voor verrassingen open laten staan.
Zowel Flixbus als de TGV lijken me alvast goeie opties om verder te zoeken. Bedankt!
Ben het wel met Bert eens, de TGV is helemaal geen verkeerde optie.
Wij vonden het erg relaxed reizen. Uitgerust uit de trein komen en je kan gelijk van start.
Voor de TGV waar je geen fietsen mee kan nemen kan je wel je fiets klein maken en in een fietstas stoppen. Enige nadeel is dat je dan wel wat montage tijd kwijt bent.
Tsja Stef, of je accepteert dat twee kleine kinderen je wat meer aan banden leggen dan je in deze fase van je leven lief is :wink: . Ik heb dat met één al, af en toe, hahaha!

Daarom gaat-ie mee op fietsvakanties. Tsja, dan maar niet die übergave offroadpaadjes of mega-dagafstanden met wildkamperen tussendoor. Ik hoef 'm zo in ieder geval niet te missen.

Just a thought, heb je weinig aan...